معرفی کتاب؛

«رسم پایداری»

کد خبر: ۳۳۵۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۴ - 28February 2019

«رسم پایدای»به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «رسم پایداری» گزیده موضوعی وصیت نامه شهدای فرهنگی پیرامون جبهه و جهاد و حفظ کیان اسلامی است. این کتاب دفتر چهارم این مجموعه است که توسط واحد انتشار آثار و اسناد شهدا و ایثارگران منتشر شده است.

«رسم پایداری» در 2 فصل «جبهه و جهاد» و «حراست از کیان اسلامی» تنظیم و تدوین شده است.

«جهاد در راه رضای خدا و شهادت»، «جهاد؛ لبیک گفتن به ولایت فقیه»، «جهاد برای اسلام و انقلاب»، «دفاع از مستضعفان و مقابله با کفار»، «جهاد؛ احساس مسئولیت در برابر خون شهدا»، «جهاد با نفس» از عناوین اصلی فصل اول هستند.

قسمتی از متن کتاب:

«شهید محمدجعفر حمیدی

اصولا هر کاری باید یک هدف را دنبال کند و باید یک غایت و نهایت مطلوبی را دنبال داشته باشد و کار بدون هدف فایده‌ای ندارد و هدف من از اینکه تصمیم گرفتم به جبهه علیه ظلمت بیایم و با کفر جهانی به سرکردگی امپریالیسم آمریکا به جهاد و جنگ برخیزم، در یک جمله کوتاه خلاصه می‌شود، هدف از این هجرت که از خانه نمودم و وارد میدان جنگ شدم، ادای تکلیف شرعی بوده.

شهید مرتضی دشتی

من این راه را با کمال تفکر، تعمق و میل شخصی و بدون هیچ گونه جبر خارجی‌ای انتخاب کرده‌ام. تنها هدف من از شرکت جستن  د این عملیات، رضای خدا و از بین بردن موانعی است که در راه پیشرفت اسلام ومسلمانان وجود دارد و همچنین آماده کردن زمینه ظهور حضرت مهدی موعود (عج) می‌باشد. از کشته شدن در راه خدا هیچ باکی ندارم؛ چون که مرگ هرگز برای مومن نفرت آور نمی‌باشد.

شهید اکبر شاه قلیان قهفرخی

با میل و رغبت خود به عازم جبهه شدم برای اینکه وظیفه دینی خود را که همان جهاد می باشد، ادا کرده باشم و همچنین امر ولایت فقیه را که فرموده هر که می تواند سلاح برگیرد و به جبهه ها برود، اطاعت کرده باشم و امیدوارم که خداوند این خون ناقابل من را که برای پیشرفت اسلام بر زمین می ریزد، ذیرد. چرا؟ چون من بنده ای بودم گناهکار و شرمنده.

«رسم پایدای» در 222 صفحه به کوشش «فاطمه امیدی» تدوین و توسط موسسه فرهنگی «منادی تربیت» در سه هزار نسخه منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار