سردار حزنی:

اشتغال و مسکن از اولویت‌های محرومیت‌زدایی سپاه است

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه گفت: مسکن مددجویی، آب و اشتغال اولویت‌های اصلی این قرارگاه در سال ۹۸ است و در این زمینه هماهنگی کامل میان دولت و سپاه وجود دارد.
کد خبر: ۳۳۵۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳ - 26February 2019

اشتغال و مسکن از اولویت‌های محرومیت زدایی سپاه استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «سید ضیاءالدین حزنی» دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه روز سه‌شنبه در آیین افتتاح ۹۸ طرح عمرانی و اهدای ۸۴ جهیزیه به نوعروسان استان توسط سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) با بیان اینکه ۷۵ درصد طرح‌های محرومیت‌زدایی سپاه شامل طرح‌های کوچک و زودبازده است، اظهار داشت: این طرح‌ها که دارای ویژگی عام‌المنفعه است، فاقد پیچیدگی‌های فنی و مهندسی و توسط ساکنان بومی قابل اجراست.

وی هدف از اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی توسط سپاه را برقراری امنیت پایدار و ارتقای کارآمدی نظام اسلامی دانست و گفت: نقاط محروم، دور افتاده، مرزی و سخت‌گذر از مکان‌های دارای اولویت قرارگاه محرومیت زدایی سپاه است که در این طرح ها، اقتصادی بودن و توجه به کیفیت در ساخت و ساز‌ها همواره مورد توجه بوده است.

سردار حزنی با بیان اینکه برای محرومیت‌زدایی در قم باید تلاش‌های بیشتری صورت بگیرد، به وجود ۹۸۰ مسجد و ۳۵۶ حسینیه در این استان اشاره کرد و گفت: قم به عنوان استانی مذهبی نیازمند ۲ هزار و ۵۸۵ مسجد است.

وی ادامه داد: سپاه یک هزار و ۶۰۶ طرح با اعتبار ۲۰۱ میلیارد ریال در استان قم در دستور کار دارد که این رقم کمتر از سایر استان هاست و برای جبران این موضوع، یگان‌های مختلف سپاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه تصریح کرد: به منظور جبران کمبود‌های صورت گرفته ۵۰۰ تا یک هزار جهیزیه در سال ۹۸ توسط قرارگاه سازندگی سپاه پاسداران به نوعروسان اهدا می‌شود.

وی بیان داشت: نیرو‌های دریایی، هوافضا، زمینی، استانی، بسیج سازندگی و قرارگاه‌های سازندگی سپاه برای محرومیت‌زدایی در کشور فعال هستند، ولی هنوز تا نقطه مطلوب و ریشه‌کنی محرومیت فاصله داریم.

سردار حزنی تاکید کرد: اولویت اصلی سپاه مقابله با جنگ نرم دشمن است و در نظام اسلامی همه مسئولان موظف به خدمت شبانه روز به مردم هستند.

وی مردمی بودن را ویژگی برجسته سپاه برشمرد و گفت: قدرت نهاد‌های مختلف به واسطه مردمی بودن آنهاست و هرچه ارتباط با مردم بیشتر باشد، توفیق‌ها و محرومیت‌زدایی در کشور زودتر به نتیجه می‌رسد.

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه اضافه کرد: در تمام استان‌ها دست کم ۲ هزار مسکن مددجویی اجرایی و ۲ هزار مسکن مددجویی تعمیر شده است.

وی گفت: قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه آمادگی دارد تا نسبت به تأمین مسکن خانواده‌های دارای چند معلول در استان قم ورود کند.

در این آیین، ۹۸ طرح عمرانی سپاه امام علی ابن ابی طالب (ع) قم در مناطق محروم و کم‌برخوردار این استان با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید. همچنین ۸۴ جهیزیه به نوعروسان نیازمند اهدا شد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار