معرفی کتاب؛

«اسماعیل لشکر»

کد خبر: ۳۳۵۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۴ - 28March 2019

«اسماعیل لشکر»به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «اسماعیل لشکر» سرگذشت‌نامه سردار شهید اسماعیل لشگری فرمانده گردان عمار یاسر لشکر 27 محمدرسول‌الله است که به کوشش «معصومه حاجی رحیمی» به نگارش درآمده است. این کتاب در 16 فصل تنظیم شده است:

«آرام آرام قدم بردارید»، «روزهای سخت ضیاءآباد»، «تهران، شهر غریب»، «به سوی جبهه شوش»، «پیروزی شیرین»، «از تقدیرنامه تا زندان»، «اولین حضور در گردان عمار یاسر»، «فرمانده گردان»، «ارتفاعات قلاجه»، «لباس رسمی سپاه»، «تانک‌های پنجوین»، «در دو کوهه»، «ماجرای خیبر»، «در زندان» و «به ارتفاع آسمان» از فصل‌های این کتاب است.

«اسماعیل لشکر» از مجموعه «بیست و هفتی‌ها» است. در مقدمه این کتاب آمده است:

«گروه ادبیات دفاع مقدس نشر 27 در نظر دارد با توهج به ذائقه مخاطب نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی، مجموعه بیست و هفتی‌ها را به مخاطبان خود عرضه نماید. مجموعه بیست و هفتی‌ها در قالب زندگی‌نامه داستانی می‌کوشد تا به دور از جنس ادبیات آثار مستند، با بیانی روان و صمیمی به روایت زندگی‌نامه مسئولین واحد، فرمانده گردان‌ها و فرمانده گروهان‌های شهید لشکر 27 محمدرسول‌الله (ص) بپردازد.»

قسمتی از متن کتاب:

«اواخر جنگ بود. بعد از آتش بس و پذیرش قطعنامه، جمعی از فرمانده‌هان لشکر27 محمد رسول‌الله (ص) جلسه‌ای با آیت‌الله خامنه‌ای در جنوب داشتند. موضوع جلسه تحلیل عملیات‌های موفق و ناموفق بود. در آن جلسه آیت‌الله خامنه‌ای به تمرد یکی از فرمانده‌هان اشاره کرد. از کسی نام نبرد، اما همه می‌دانستند منظور ایشان، اسماعیل لشگری است.

گفت: اگر من مسئولیتی داشتم، دستوری قاطع در مورد آن فرمانده صادر می‌کردم.

محمد شریفی در آن جلسه  حضور داشت. نماز که تمام شد، سفره ناهار را انداختند. تا سفره پهن شود، شریفی از فرصت استفاده کرد و رفت نشست کنار آیت‌الله خامنه‌ای.

گفت: آقا، در ماجرای آن فرمانده گردان، اگر قرار است با کسی برخورد شود، با من هم باید برخورد شود. من هم در کنار شهید لشگری، در ماجرای عقب نشینی گردان نقش داشتم.

محمد شریفی کل ماجرای شب اول عملیات خیبر را توضیح داد. آیت‌الله خامنه‌ای خیلی متاثر شد و آدرس منزل اسماعیل را از شریفی گرفت.

....

سفره پهن بود؛ اما آن دو نفر لب به غذا نزدند. چند وقت بعد آیت‌الله خامنه‌ای رفت و به خانواده اسماعیل سر زد.»

«اسماعیل لشکر، سرگذشت‌نامه سردار شهید اسماعیل لشگری فرمانده گردان عمار یاسر لشکر 27 محمدرسول‌الله» در 140 صفحه مصور به کوشش «معصومه حاجی رحیمی» تدوین و توسط نشر «27 بعثت» در سه هزار نسخه منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها