منصوره قنادیان در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

عاشقانه‌هایی از شیر سامرا در «دیدار پس از غروب»/ کتابی که زندگی‌ مخاطبان را متحول کرد

نویسنده کتاب «دیدار پس از غروب» گفت: این کتاب عاشقانه‌هایی از شهید مدافع حرم «مهدی نوروزی» است که در «دیدار پس از غروب» روایت شد و زندگی خیلی از مخاطبان را متحول کرده است.
کد خبر: ۳۳۵۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲ - 27February 2019

منصوره قنادیان نویسنده کتاب «دیدار پس از غروب» در گفت‌وگو با فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به انتشار زندگینامه شهید مدافع حرم مهدی نوروزی، اظهار داشت: انتشارات روایت فتح تصمیم گرفته بود تا مجموعه کتاب‌هایی درباره سبک زندگی مدافعان حرم به چاپ برساند. «دیدار پس از غروب» اولین کتاب از این مجموعه بود که درباره شهید مهدی نوروزی نوشته شد.

وی درباره نحوه آشنایی با شهید نوروزی، گفت: شناخت من با شهید نوروزی مربوط به پخش مستندی بود که مدتی بعد از شهادت ایشان از تلویزیون نمایش داده شد. وقتی این مستند را دیدم خیلی ترغیب شدم درباره ایشان تحقیق کنم تا زندگی‌نامه ایشان را به نگارش درآورم. نگارش اولین کتاب این مجموعه در واقع پیشنهادی بود که از طرف خودم به انتشارات روایت فتح ارائه شد.

نویسنده کتاب «دیدار پس از غروب» خاطرنشان کرد: در این کتاب قرار شد تنها زندگی مشترک شهید روایت شود و از زبان همسر ایشان بیان شود. ما به مباحث مبارزاتی و فعالیت‌های فرهنگی او وارد نشد، بلکه کتاب شامل روایت‌هایی از زمان آشنایی تا شهادت ایشان است که مجموعاً 2 سال و هشت ماه را دربرمی‌گیرد.

قنادیان افزود: قرار بود بعد از انتشار این کتاب، کتاب دیگری در رده فرماندهان مدافع حرم منتشر شود و در آن کتاب به مباحث فرماندهی شهید مهدی نوروزی پرداخته شود؛ چرا که ایشان فرمانده عملیات سامرا بوده‌اند. البته این پروژه بخاطر تغییر مدیریت در انتشارات تغییر پیدا کرد. در این کتاب روز به روز زندگی مشترک شهید نوروزی بر اساس مستندات روایت شده است. اگر فعالیتی غیر از مسائل زندگی مشترک شهید نوروزی در این کتاب بیان شده فقط از نگاه همسر ایشان بوده است.

عاشقانه‌هایی از شیر سامرا در «دیدار پس از غروب»/ کتابی که زندگی‌ مخاطبین را متحول کرد

وی در خصوص بازتاب‌های کتاب «دیدار پس از غروب» از سوی مخاطبان گفت: همسر شهید نوروزی خیلی اهل خاطره‌نگاری بود و زمانی‌که برای بحث مصاحبه با ایشان وارد شدیم چندین سررسید پُر خاطره نوشته بودند که شامل تمام خاطراتشان با درج زمان و ساعت و روز بود که خیلی ما را کمک کرد و به همین دلیل خاطرات بسیار مستند است. لحظه‌های پُرنشاط و لب‌ریز از نشاطی در زندگی مشترک شهید نوروزی وجود داشته است. این سبک‌زندگی آن‌ها ناخودآگاه روی مخاطب تاثیرگذاشته است.

نویسنده کتاب «دیدار پس از غروب» اظهار داشت: پبیام‌های زیادی از سوی مخاطبان این کتاب دریافت کردم که گفته می‌شد «بعد از مطالعه این کتاب نوع برخوردمان با همسرمان تغییر کرده است و اینکه کتاب را تا پایان مطالعه زمین نگذاشته‌ایم». خیلی از آقایان گفته بودند «با لحظه‌های این کتاب اشک ریختیم» و خیلی خیلی بازخوردهای خوبی از سوی مخاطبین وجود داشت که برای خودم هم جالب بود و به نظرم تنها با عنایت شهید و خاطرات مستند همسر شهید مسیر شد.

قنادیان تاکید کرد: عاشقانه‌های شهدا در خاطرات کم گفته شده که خانواده‌های شهدا و ناشران منتشر نمی‌کنند. انتشارات روایت فتح این جسارت را دارد که بخواهد به چنین حوزه‌ای وارد شود چرا که این نوع خاطرات نیاز امروز جامعه است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار