معاون بنیاد شهید خبر داد؛

اولویت اصلی بنیاد شهید برای سال آینده اشتغال‌زایی برای جامعه ایثارگری است

«محمود پاکدل» گفت: ۱۰ هزار فرزند جانباز بالای ۷۵ درصد در سطح کشور نیز جویای شغل هستند و با توجه به جوان بودن این بخش، اولویت اصلی بنیاد شهید برای سال آینده اشتغال‌زایی برای جامعه ایثارگری است.
کد خبر: ۳۳۵۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ - 27February 2019

اولویت اصلی بنیاد شهید برای سال آینده اشتغال‌زایی برای جامعه ایثارگری استبه گزارش دفاع‌پرس از سمنان، «محمود پاکدل» معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز در دیدار با استاندار سمنان با بیان اینکه ۸۰ هزار ایثارگر جویای کار و فاقد شغل در کشور وجود دارد، اظهار داشت: از این میزان تعداد یک هزار و ۲۵۰ نفر در استان سمنان هستند که برای اشتغال این تعداد برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

وی ضمن بیان اینکه در راستای اشتغال خانواده معظم ایثارگران، تاکنون حدود ۱۱ هزار نفر در دستگاه‌های دولتی مشغول به کار شدند، اضافه کرد: ۱۰ هزار نفر نیز با وام‌های خود اشتغالی به فعالیت پرداخته‌اند که اگر ایثارگران طرحی در خصوص اشتغال ارائه کنند از اعتبارات صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران، تسهیلات دریافت می‌کنند.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران بابیان اینکه ۱۰ هزار فرزند جانباز بالای ۷۵ درصد در سطح کشور نیز جویای شغل هستند، ابراز داشت: با توجه به جوان بودن این بخش، اولویت اصلی بنیاد شهید برای سال آینده اشتغال‌زایی برای جامعه ایثارگری است.

پاکدل با بیان اینکه اصلاح قانون بیمه ایثارگران و تبصره الحاقی آن موجب رضایت ایثارگران شد، تصریح کرد: ۲۵۰ میلیارد تومان به‌صورت ماهانه و 3 هزار میلیارد تومان به صورت سالانه، صرف بیمه ایثارگران در کشور می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه با تلاش مسئولان، مشکل و مورد خاصی در حوزه ایثارگران استان سمنان مشاهده نمی‌شود، اضافه کرد: طرح سپاس (دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران) به نحو مطلوبی در سطح استان در حال انجام بوده و نتایج بسیار خوبی را در پی داشته است.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران متذکر شد: مقام معظم رهبری در ایام الله دهه فجر دستوری در خصوص قبور شهدا اعلام کردند و از این‌رو مصوبه‌ای به مراکز استان‌ها ارسال و مقرر شد تا در قالب یک کار گروه در سطح استان‌ها فرامین و بیانات مقام معظم رهبری اجرایی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار