معاون فرهنگی و روابط عمومی ستاد ارتش:

انقلاب اسلامی حضور زنان را در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی برجسته کرد

حجت الاسلام نصیر الاسلامی گفت: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی حضور زنان را در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی پر رنگ کرد.
کد خبر: ۳۳۵۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸ - 27February 2019

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت الاسلام سعید نصیر الاسلامی معاون فرهنگی و روابط عمومی ستاد ارتش در همایش بزرگ بانوان شاغل در ستاد ارتش که صبح امروز به مناسبت گرامیداشت میلاد حضرت زهرا در دانشگاه علوم پزشکی ارتش برگزار شد با اشاره به جایگاه والای زن در اسلام اظهار داشت: رسول اکرم (ص) می‌فرمایند «کاملترین مؤمنان از روی ایمان کسی است که اخلاقش بهتر باشد، و بهترین شما خوش‌برخورد‌ترین شما با زنان است» از این حدیث به صراحت معلوم می‌شود که اسلام یگانگی دینی است که بیشترین قدر و عزت را به زنان بخشیده است و زن را مؤنس و همدم مرد قرار داده است.

وی در ادامه افزود: برخلاف بسیاری از جوامع که نگاه به زن را نوعی نگاه ابزاری معرفی می‌کنند اسلام زنان را در مقام و منزلتی والا و ارزشمند قرار داده است؛ دین مقدس اسلام زن را به عنوان رکن مهم زندگی و متمم حیات انسانی و عضو مهم و موثر جامعه بشری قلمداد کرده است و او را در رؤس امری عظیم قرار داده که همان تولید و تربیت نسل بشر است؛ یعنی در دامن زن است که انبیا الهی و اولیا و بزرگان برای خدمت به بشریت تربیت و پرورش می‌یابند.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ستاد ارتش در ادامه حضرت فاطمه زهرا را الگوی مناسبی برای تمامی انسان‌ها به ویژه بانوان دانست و تصریح کرد: حضرت زهرا در زندگی شخصی و همسرداری بانوی نمونه بودند و هیچ وقت حضرت علی علیه السلام را از خود نیازردند. ایشان در زندگی اجتماعی خود در قله عفاف و پاکیزگی قرار داشتند و حتی زمانی که برای خانم‌ها خطبه می‌خواندند حجابشان را به طور کامل رعایت می‌کردند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شخصیت منحصر به فرد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی رحمة الله را فرزند حضرت زهرا و دنباله روی راه ائمه اطهار علیه السلام و استقلال بخش و بیدار کننده جهان از ظلم و بیداد توصیف کرد و بر پایبندی به آرمان‌های ایشان تأکید کرد.

حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی در ادامه تصریح کرد: با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی زنان توانستند حضور پررنگی در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی پیدا کنند، حضرت امام خمینی(ره) به عنوان رهبر انقلاب با عدم پذیرش نگاه سنتی نسبت به زن و ایجاد نگرشی نو، زمینه رهایی زنان از بند باورهای غلط که در ساحت دین ریشه دوانده بود را مهیا کرد تا زنان با پی بردن به ارزش واقعی خویش توانایی‌های بالقوه خود در عرصه‌های مختلف به خصوص عرصه مبارزه و جهاد را به منصه ظهور برسانند که وجود هزاران زن شهید در تاریخ انقلاب اسلامی گواه این ادعا است.

در پایان این مراسم که با اجرای اشعار آیینی به مناسبت ولادت با سعادت حضرت زهرا و روز زن و تجلیل از خانواده معظم شهید یداللهی از شهدای والامقام اشعار مدافع حرم اهل بیت همراه بود از بانوان نمونه ستاد ارتش با اهدای گل و هدیه تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/۲۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار