مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی:

ورود سپاه و بسیج در تقویت نظارت‌ها به بازار بسیار تاثیرگذار است

«سیدجواد سیدالموسوی» در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ورود سپاه و بسیج در تقویت نظارت‌ها به بازار بسیار تاثیرگذار است.
کد خبر: ۳۳۵۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۳ - 27February 2019

ورود سپاه و بسیج در تقویت نظارت‌ها به بازار بسیار تاثیرگذار استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، «سیدجواد سیدالموسوی» مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: طی 11 ماه امسال سه هزار و 760 فقره پرونده تخلفات گران فروشی، عدم درج قیمت، کم فروشی، تقلب و احتکار به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارجاع شده که نسبت به مدت مشابه پارسال 25 درصد افزایش داشته است و متخلفان این پرونده ها به پرداخت بیش از 18 میلیارد و 370 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

وی در خصوص قاچاق کالا و ارز در استان گفت: طی 11 ماه امسال 282 فقره پرونده قاچاق کالا و ارز احصا شده که نسبت به مدت مشابه پارسال 117 درصد کاهش تخلفات داشتیم و این تعداد پرونده منجر به جریمه 12 میلیارد ریالی متخلفان شده است.

سیدالموسوی افزود: از 282 پرونده تخلف کشف شده در بخش قاچاق کالا و ارز تعداد پنج پرونده مربوط به پرونده های مهم و ملی بوده و تخلفات این پنج پرونده مربوط به قاچاق سوخت فرآورده های نفت سفید، گازوئیل و مواد خوراکی بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی همچنین در مورد تخلفات پزشکی بیان کرد: طی 11 ماه امسال 397 فقره پرونده تخلفات پزشکی به تعزیرات استان ارسال شده که نسبت به مدت مشابه چهار درصد افزایش داشته و متخلفان محکوم به یک میلیارد و 438 میلیون ریال شده اند.

وی عنوان کرد: عدم درج قیمت، گران فروشی، عدم صدور فاکتور، عدم بهداشت محیط، عدم ارائه فاکتور به ماموران به ترتیب بیشترین تخلفات را به خود اختصاص داده است.

سیدالموسوی از شروع طرح نظارت نوروزی خبر داد و گفت: این طرح با هدف تسهیل در کسب و کار، تسهیل در بدست آوری راحت پوشاک، شیرینی‌جات و خواروبار است که در 2 مرحله اجرا می شود، مرحله اول آن از هفتم تا 28 اسفندماه و مرحله دوم آن از 28 اسفندماه تا 16 فرودین‌ماه است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی تصریح کرد: مجازات نقدی به تنهایی پاسخگوی اصلاح رفتار محتکرین نیست بنابراین باید مجازات هایی از جمله نصب پارچه تخلف و پلمپ را اجرا کنیم و ورود سپاه و بسیج در تقویت نظارت‌ها به بازار بسیار تاثیرگذار است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار