دبیر یادواره آبروی ملت:

نخستین یادواره شهدای اسارت با نام آبروی ملت برگزار می‌شود

حسن خودسیانی گفت: نخستین یادواره شهدای اسارت با نام یادواره آبروی ملت با سخنرانی حجت‌الاسلام‌ حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۳۵۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳ - 28February 2019

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حسن‌خودسیانی دبیر یادواره آبروی ملت با اشاره به لزوم پاسداشت جایگاه شهادت اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از اموری است که باید در سرلوحه تمام وظایف قرار گیرد.

وی با اشاره به جمله مقام معظم رهبری با مضمون آزادگان آبروی ملت هستند، بیان کرد: تاکنون به دوران اسارت آزادگان توجه ویژه‌ای نشده است، به ویژه شهدای دوران اسارت که بسیار مهجور هستند. دبیر یادواره آبروی ملت تصریح کرد: ۵۶۴ نفر از رزمندگان ایرنا در دوران اسارت به دلایل مختلفی مانند بیماری، گرسنگی، تشنگی، تیراندازی، شکنجه و ... به شهادت رسیدند که سه تن از این شهدا گمنام هستند.

وی ادامه داد: با توجه به وظیفه‌ای که در قبال شهدا داشتیم، اقدام به برگزاری نخستین یادواره شهدای اسارت با نام آبروی ملت کردیم تا بخشی از جان‌فشانی‌های آن‌ها را جبران کنیم.

خودسیانی با بیان اینکه سخنران این برنامه حجت‌الاسلام‌ حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات است، خاطرنشان کرد: برگزاری این یادواره با قرائت کریم منصوری، قاری بین‌المللی، شعرخوانی آئینی صابر خراسانی و خاطره‌گویی فاطمه ناهیدی، اولین اسیر زن جنگ تحمیلی و مهدی طحانیان اسیر ۱۳ ساله جنگ تحمیلی است.

وی در پایان متذکر شد: این مراسم جمعه ۱۰ اسفندماه از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷:۳۰ در حسینیه گودال قتلگاه واقع در بزرگراه شهید محلاتی، تقاطع بلوار ابوذر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 251

نظر شما
پربیننده ها