سردار غیب‌پرور:

لزوم توجه به کار انقلابی و جهادی در بسیج/ رکود سازمانی آفت کار جهادی در بسیج است

رییس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر لزوم توجه به کار انقلابی و جهادی در بسیج گفت: رکود سازمانی آفت کار جهادی در بسیج است.
کد خبر: ۳۳۵۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷ - 28February 2019

رکود سازمانی آفت کار جهادی در بسیج است/ لزوم توجه به کار انقلابی و جهادی در بسیجبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «غلامحسین غیب‌پرور» رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در همایش مسؤولان و جانشینان مراکز بسیج اساتید دفاتر هماهنگی کانون‌های سراسر کشور که در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: امروز بسیج به یک تحول سازنده و یک تغییر مطلوب برای رسیدن به افق‌های تعیین شده نیاز دارد.

وی با بیان اینکه رکود سازمانی آفت اقدام جهادی در بسیج است، افزود: برای جلوگیری از رکود سازمانی پیش از هر چیز نیاز به کمک تک تک شما و حرکت درونی و جهادی و تحول‌زا از درون داریم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اهمیت توجه به موضوع جوانان به عنوان عناصری پر تلاش و کوشا، گفت: باید مسیر را برای حضور جوانان مستعد و متعهد باز کنیم که پرداختن به این موضوع خود اقدامی جهادی است.

وی با بیان اینکه کار جهادی ۳ ویژگی دارد، افزود: در گام نخست کار جهادی باید با نیت برای خدا انجام شود و گام دوم تلاش و زحمت است که باید در راستای تحقق اهداف انجام گیرد.

سردار غیب‌پرور با بیان اینکه ما باید با تدبیر خودمان کار را جلو ببریم و از مخالفت‌ها و جبهه‌گیری‌ها نهراسیم، گفت: ویژگی سوم کار جهادی داشتن مخالف است؛ چراکه قرار نیست همه از ما تعریف و تمجید کنند.

وی با اشاره به اینکه باید از نعمت‌های انقلاب، ولایت و رهبری قدردان و شاکر باشیم، تصریح کرد: شکرانه این نعمت‌ها تحقق رفتار جهادی و انقلابی است؛ زمانی‌که از این رفتار غفلت کرده و دور شویم، شکرانه آنرا به جا نیاورده و دچار خسران بزرگ شده‌ایم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: ما باید همواره این موضوع را به یکدیگر گوشزد کرده و مورد توجه قرار دهیم و از رفتار غیرانقلابی و غیر جهادی پرهیز کنیم.

وی افزود: پر تلاش بودن و انجام کار مدبرانه امروز از جنس کار جهادی و انقلابی است و البته نیاز به شناخت و دقت نظر نیز دارد.

سردار غیب‌پرور با تاکید بر اینکه از اقتضائات انجام کار انقلابی و جهادی توجه به الویت‌هاست، افزود: باید به سمت کارهای کیفی حرکت کنیم؛ زیرا از کار حجمی نتیجه نخواهیم گرفت.

وی تاکید کرد: گام اول اقتضائات کار جهادی امروز تعیین الویت‌هاست و گام دوم باور داشتن خودمان است، باید باور کنیم کاری را که انجام می‌دهیم اثرگذار است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از سخنانش با طرح این سوال که باید توجه داشته باشیم که صحنه مسئولیت شما محیط دانشگاه است، یا متن جامعه؟ گفت: اگر قائلیم که شما در بطن جامعه صاحب نقش هستید پس باید چرایی این نقش نیز روشن شود.

وی تصریح کرد: امروز باید بسیج اساتید در سطح محله‌ها و جامعه صاحب نقش باشند، نمی‌توان پذیرفت که یک استاد بسیجی اهل مسجد نباشد؛ بسیج اساتید اهل تفکر و خط دهنده است و این نقش ممتاز، فقط به محیط دانشگاه نباید ختم شود.

سردار غیب‌پرور افزود: ما معتقدیم همه اقشار بسیج به غیر از نقش تخصصی شان که باید مورد توجه قرار دهند، در متن جامعه نیز دارای نقش مهم هستند که متاسفانه این موضوع سالهای متمادی مورد غفلت واقع شده است.

وی با تاکید بر اهمیت ارتباط منسجم تشکیلاتی میان تمامی اقشار بسیج گفت: امروز بسیج در حوزه دفاع از انقلاب اسلامی نیازمند تشکیل جبهه واحد و شبکه سازی است که باید به جد به دنبال تشکیل آن باشیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان گفت: در شبکه ملی بسیج ما باید دفاع از انقلاب اسلامی را پیگیر باشیم و این وظیفه اندیشکده‌ها است که با ارائه طریق و نسخه عملیاتی ما را برای تحقق اهداف کمک کنند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها