مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی:

1200 دانشجو به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند/ آغاز به کار کانون راویان جوان دفاع مقدس

«ابوذر صلاحی» گفت: امسال 28 کاروان از دانشگاه‌های سراسر استان خراسان جنوبی با بیش از یک هزار و 200 نفر دانشجو به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۳۳۵۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷ - 28February 2019

1200 دانشجو به اردوی راهیان نور اعزام می شوند/ آغاز به کار کانون راویان جوان دفاع مقدسبه گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، «ابوذر صلاحی» مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی امروز در نشست خبری اظهار داشت: امسال 28 کاروان از دانشگاه های سراسر استان خراسان جنوبی به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اعزام می‌شوند.

وی افزود: اولین اعزام فرداد 10 اسفند آغاز و تا 25 اسفند ادامه دارد که بیش از یک هزار و 200 نفر از دانشجویان موسسات آموزش عالی اعزام می‌شوند.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با بیان اینکه تعداد 700 خواهر و 500 دانشجوی برادر به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند، گفت: افراد علاوه بر حضور در مناطق عملیاتی جبهه جنوب در طول مسیر از مکان‌های زیارتی و سیاحتی شیراز، اصفهان و قم بازدید می‌کنند.

صلاحی اعلام کرد: هزینه دریافتی از دانشجویان فقط 50 هزار تومان است و غیر از این برنامه سه روزه، برنامه های جانبی از قبیل شرکت در رزمایش مردان آسمانی، شبی با شهدا و برگزاری کرسی های آزاداندیشی در محل اسکان با موضوع 40 سالگی انقلاب و بیانیه گام دوم رهبری برای دانشجویان خواهیم داشت.

«ایران سرافراز» شعار راهیان نور امسال

وی با اشاره به اینکه «ایران سرافراز» شعار راهیان نور امسال است، گفت: رویکرد تمام برنامه ها بیانیه گام دوم رهبری است.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با بیان اینکه بیانیه گام دوم رهبر منشور حرکت 40 سال دوم و برای رسیدن به تمدن اسلامی است، متذکر شد: بر اساس آنچه در این بیانیه آمده، مخاطب اصلی جوانان هستند و ما خودمان را مخاطب اصلی این بیانیه قلمداد کردیم.

فعالیت دانشجویان بسیجی در خصوص بیانیه گام دوم رهبر انقلاب

صلاحی افزود: شوراهای بسیج دانشگاه ها مکلف شدند که این بیانیه را بررسی و نکات کلیدی آن را احصاء کنند و در قالب برنامه های عملیاتی و مشخص، پیشنهادات خودشان را ارائه بدهند؛ چراکه این بیانیه چراغ راه ما خواهد بود و در حوزه های مختلف تأثیر می گذرد.

وی با اشاره به اینکه نسبت به 2 سال گذشته تغییر کمی نداشتیم و تعداد زائران افزایش و کاهش نداشته است، مطرح کرد: درخصوص کیفی سازی بیشتر اردوها امسال چهار نفر از راویان متبحرتر و قوی تر را از موسسه «روایت سیره شهدا» از قم دعوت کردیم.

آغاز به کار «کانون راویان جوان»

صلاحی اعلام کرد: همچنین کانون «راویان جوان» را مهرماه امسال با هدف تربیت راوی جوان ایجاد کردیم تا با این کار حلقه اتصالی بین نسلی که جنگ را درک کردند و نسلی که نبودند اما علاقمند به فرهنگ ایثار و شهادت هستند باشیم.

وی ادامه داد: در کانون راویان جوان حدود 15 نفر از دانشجویان و طلاب علاقمند ثبت نام کردند و در این زمینه برنامه داریم تا با حضور راویان کارگاه های آموزشی و دوره های چند روزه برگزار کنیم تا در یک بازه سه ساله نسل جدید علاقمند و پرانگیزه و بانشاط تربیت شود.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی متذکر شد: در خصوص کیفی سازی برنامه های راهیان نور امسال  سعی شده از ظرفیت خبرنگاران برای پوشش خبری این اردوها استفاده شود و در هر کاروانی از زائران از حضور خبرنگاران بهره مند می شویم.

اعزام 4 گروه جهادی در نوروز 98

صلاحی در ادامه با اشاره به اردوهای جهادی عنوان کرد: در عید نوروز اعزام چهار گروه جهادی متشکل از 55 نفر دانشجویان خواهر و برادر به مناطق محروم را خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: امسال 30 گروه جهادی با حدود 600 نفر نفر دانشجو، در طول سال اعزام داشتیم که 16 گروه خواهر و 14 گروه برادر بوده و در عرصه های مختلف پزشکی، اشتغالزایی و ... تلاش کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار