عربستان سعودی از «تروریستی» خواندن حزب‌الله استقبال کرد

رژیم عربستان سعودی از اقدام لندن در گنجاندن نام جنبش حزب‌الله لبنان در لیست سیاه تروریستی استقبال کرد.
کد خبر: ۳۳۵۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۳ - 28February 2019

عربستان سعودی، از «تروریستی» خواندن حزب‌الله استقبال کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، عربستان سعودی اعلام کرد که از تصمیم انگلیس در مورد جنبش مقاومت اسلامی لبنان حمایت و استقبال می‌کند.

شبکه العربیه سعودی شامگاه پنجشنبه (۹ اسفند) گزارش داد که ریاض از اقدام انگلیس در تروریستی خواندن هر دو جناح سیاسی و نظامی حزب‌الله لبنان حمایت می‌کند.

سخنگوی رسمی ریاست امنیت کشور سعودی، این اقدام انگلیس را «گامی مهم» در تلاش برای مقابله با آنکه ریاض آن را «تروریسم» و ممانعت از تأمین مالی آن در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی خواند و مدعی شد حزب‌الله لبنان «خطرات واقعی» و «تهدیدات آشکاری» بر امنیت و صلح جهانی دارد.

ریاض از انگلیس بابت این اقدامش تقدیر کرده و خواستار اتخاذ مواضع مشابهی از سوی جامعه بین‌الملل و سازمان‌های بین‌المللی شده است.

عربستان سعودی همچنین مدعی شده است که ایران و حزب‌الله تاثیر مخربی در ثبات منطقه دارد و ریاض با مشارکت متحدان خود تلاش دارد این تاثیر را متوقف کرد تا امنیت و صلح جهانی محقق شود!

«ساجد جاوید» وزیر کشور انگلیس دوشنبه این هفته اعلام کرد دولت این کشور کلیت حزب‌الله را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است. آمریکا و رژیم صهیونیستی از این اقدام انگلیس حمایت کردند.

جاوید مدعی شده بود: «حزب‌الله به تلاش برای بی‌ثبات کردن وضعیت شکننده خاورمیانه ادامه می‌دهد و ما دیگر نمی‌توانیم میان شاخه نظامی آن که پیش از این غیرقانونی شده و حزب سیاسی آن، تمایز قائل شویم.»

عربستان سعودی قبل از انگلیس حزب‌الله را در لیست تروریستی قرار داده بود. ریاض در سال ۹۴ با همکاری چند کشور عربی حاشیه خلیج فارس حزب‌الله را در لیست سیاه اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج فارس قرار داد و در تصمیمی دیگر هرگونه ارتباط رسانه‌ای با رسانه‌های حامی مقاومت را قطع کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار