یدیعوت آحارانوت:

طرح «معامله قرن» ترامپ شامل تشکیل کشور فلسطینی نیست

یک روزنامه صهیونیست نوشت: طرح صلح رئیس‌جمهور آمریکا، موسوم به «معامله قرن»، شامل ایجاد کشور مستقل فلسطینی نخواهد بود.
کد خبر: ۳۳۵۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۰ - 01March 2019

طرح «معامله قرن» ترامپ شامل تشکیل کشور فلسطینی نیستبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس به نقل از صدا و سیما، طرح به اصطلاح صلح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا موسوم به «معامله قرن»، شامل ایجاد کشور مستقل فلسطینی نخواهد بود و در عوض، در آن موضوع اعطای خودمختاری به فلسطینیان در نوار غزه، همراه با ارتباط سیاسی و اقتصادی با کرانه باختری، پیشنهاد شده است.

افزون بر آن، فلسطینیان با اسرائیل بر سر منطقه سی (C) در کرانه باختری که هم اکنون تحت کنترل ارتش اسرائیل قرار دارد، وارد مذاکره می‌شوند. همچنین شهرک‌های یهودی نشین همچنان تحت کنترل اسرائیل باقی خواهند ماند، ولی گسترده‌تر نخواهند شد.

این طرح همچنین شامل تقویت همکاری‌ها میان اسرائیل، اردن و فلسطینیان بر سر مدیریت مسجدالاقصی خواهد بود.

به علاوه، اغلب پست‌های بازرسی نظامیان اسرائیلی جمع آوری خواهد شد و فلسطینیان قادر خواهند بود درسراسر کرانه باختری آزادانه تردد کنند. در عین حال، نواحی بی و سی همچنان تحت کنترل کامل اسرائیل قرار خواهند داشت.

منابع آگاه می‌گویند: حدود ۲۵ میلیارد دلار در نوار غزه و کرانه باختری سرمایه گذاری خواهد شد و آمریکا به منظور تضمین همکاری مصر و اردن و احتمالاً لبنان در اجرای این توافقنامه، حدود ۴۰ میلیارد دلارِ اضافی به این کشور‌ها کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار