استاد حوزه علمیه قم:

ایران اسلامی به کشوری مقتدر در منطقه و جهان تبدیل شده است

حجت‌الاسلام «ناصر رفیعی» گفت: ایران اسلامی به زمین و آسمانی امن و کشوری مقتدر در منطقه و جهان تبدیل شده است که این امنیت جز در سایه ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی‌های شهدای پیروزی انقلاب، هشت سال دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم محقق نمی‌شد.
کد خبر: ۳۳۵۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۳ - 28February 2019

ايران اسلامي کشوري مقتدر در منطقه و جهان تبديل شده استبه گزارش دفاع‌پرس از سمنان، حجت الاسلام «ناصر رفیعی» استاد حوزه علمیه قم در یادواره «مجاهدین بدون مرز» ویژه گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید مدافع حرم سردار «حسن شاطری» و دیگر شهدای مدافع حرم استان سمنان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و دیگر مسوولان استان در امامزاده یحیی (ع) سمنان برگزار شد، اظهار داشت: در منطقه‌ای که تلاطم‌های سیاسی و بحران‌هایی همچون جنگ و خونریزی شبانه روز ادامه دارد، ایران اسلامی به زمین و آسمانی امن و کشوری مقتدر در منطقه و جهان تبدیل شده است که این امنیت جز در سایه ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی‌های شهدای پیروزی انقلاب، هشت سال دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم محقق نمی‌شد.

وی با بیان این که همواره به شهدا مدیون هستیم، بیان داشت: شهدا بالاترین ابراز ارادت و محبت به خداوند و پیشوایان معصوم (ع) را با ایثار جان خود، اظهار داشتند و در روز قیامت نیز بدون حجاب‌ها و پرده‌های غیبی با خداوند متعال سخن می‌گویند.

رفیعی ابراز ارادت به ائمه معصومین (ع) را یکی از راهکار‌های دستیابی به زندگی ارزشی و موفق دانست و اظهار داشت: مطالعه آموزه‌ها و سیره‌های زندگی اهل بیت (ع) علاوه بر آگاهی بخشی به آحاد اقشار جامعه، می‌تواند در عصری که دشمنان اهل بیت و اسلام در تلاش برای نشان دادن تصویر نامطلوب از مسلمانی و تشیع هستند، عاملی برای اظهار محبت به پیشوایان معصوم (ع) باشد.

رفیعی با اشاره به اینکه ضعف مدیریت و تلاطم‌های اقتصادی در کشور، نارضایتی مردم و کاهش اعتماد به حکومت اسلامی را در پی خواهد داشت، گفت: مسئولان بدانند که شیوه‌های مدیریتی و حکومت داری در کشور اسلامی، باید به گونه‌ای باشد تا ضمن جلب رضایت مردم و افزایش رفاه عمومی، محبت و علاقه مردم به پیشوایان معصوم (ع)، دین و آموزه‌های مذهبی اسلامی را افزایش دهد.

وی با اشاره به تهاجم‌های فرهنگی که جامعه اسلامی امروز ما را از سوی دشمنان تهدید می‌کند گفت: نامگذاری فرزندان به اسامی متبرکه اهل بیت (ع)، علیرغم دفاع از محبت و مودت ائمه معصومین (ع)، یکی از راهکار‌های دینی و مذهبی و تاثیرگذار برای مقابله با توطئه‌های فرهنگی دشمنان است.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه تاکید کرد: دشمنان نظام امروز سعی دارند تا با سخت نشان دادن آموزه‌های مذهبی و دینداری، جوانان را از محبت اهل بیت (ع) دور کنند، اما جوانان پاک و مومن می‌توانند با رجوع به فطرت پاک ذاتی خود و سنجش هنجار‌ها و ناهنجار‌ها و عمل مطلوب و نامطلوب بر اساس روحیه و اخلاق معصومان (ع) و شیوه زندگی آنان، راه آسان دستیابی به سعادت را پیدا کنند.

بنا بر این گزارش، شهید «حسن شاطری» متولد روستای صوفی آباد شهرستان سرخه در استان سمنان است که از سوی همرزمان خود به «حسام خوش‌نویس» شهرت داشته است و در ۲۴ بهمن سال ۱۳۹۱ در منطقه عملیاتی لبنان به درجه رفیع شهادت نائل شد.

سردار شهید شاطری مسئولیت‌هایی از جمله معاونت مهندسی قرارگاه حمزه سیدالشهداء، معاونت مهندسی سپاه استان اصفهان، معاونت فنی و مهندسی قرارگاه خاتم الانبیاء و نماینده ایران در ستاد بازسازی لبنان را در کارنامه کاری خود داشت.

انتهای یپام/

نظر شما
پربیننده ها