ابوترابی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

گرانی‌ها هیچ ارتباطی با تحریم‌ها ندارد/ بهبود وضعیت اقتصادی کشور مستلزم روحیه جهادی است

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کاهش مشکلات جاری کشور غیرممکن نیست، گفت: گرانی‌های اخیر به خاطر سوءمدیریت برخی مسوولان است و هیچ ارتباطی با تحریم‌های آمریکایی‌ها ندارد.
کد خبر: ۳۳۵۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ - 01March 2019

گرانی های اخیر ارتباطی با تحریم‌های آمریکایی‌ها ندارد/ بهبود وضعیت اقتصادی کشور مستلزم روحیه جهادی استابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع‌پرس، با اشاره به مشکلات جاری کشور خصوصا در عرصه اقتصادی اظهار داشت: عمده دلیل بروز و تشدید معضلات کشور در سایر عرصه‌ها به خصوص حوزه اقتصادی، ضعف و سوءمدیریت برخی مسوولان است؛ لذا اینکه عده‌ای تمام دغدغه‌های ملت را به تحریم‌های غربی‌ها پیوند می‌زنند، نوعی فرار رو به جلو و مبرا کردن خود از ناکارآمدی و ضعف هاست.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها شبانه‌روز برای ضربه زدن به نظام و انقلاب اسلامی ما نقشه کشی می‌کنند، افزود: عدم تعهدپذیری برخی مسوولان نسبت به کار و تلاش برای رونق اقتصادی کشور باعث شده که ما شاهد وضعیت نابسامان کنونی باشیم. در حقیقت اگر بگوییم تحریم‌ها ارتباطی با گرانی‌های اخیر ندارد، بی راه نگفته‌ایم.

ابوترابی با اشاره به گرانی‌های اخیر در بازار کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم، گفت: یکی دیگر از عوامل مخرب اقتصاد کشور، قاچاق و عدم انگیزه جدی با این پدیده شوم است؛ عده‌ای مقابله با کوله بران را مبارزه با قاچاق قلمداد می‌کنند در حالیکه در برخی از بنادر کشور و حتی در گمرکات برای کالاهای غیرمجاز فرش قرمز پهن شده است.

این نماینده خانه ملت با بیان اینکه متاسفانه برای مبارزه با قاچاق، رانت و فساد اقتصادی عزم جدی در برخی مسوولان وجود ندارد، تصریح کرد: عده‌ای نه تنها برای ثبات قیمت در بازار و بهبود وضعیت معیشتی مردم کار نمی‌کنند بلکه به این معضل دامن زده و برای خود سودهای کلانی دست و پا می‌کنند.

ابوترابی با اشاره به دوران هشت سال دفاع مقدس، غیرت، رشادت، شهامت و ازخودگذشتگی رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی را رمز پیروزی در مقابل دشمنان عنوان کرد و گفت: خدمت به مردم و تلاش برای آبادی کشور یکی از توصیه های مهم و موجود در وصیت نامه های شهداست؛ لذا اگر برخی مسوولان، شهدا را ناظر بر رفتار و اعمال خود میدانستند ما شاهد وضعیت مساعدتری بودیم.

وی با توجه به این نکته که کاهش مشکلات جاری کشور غیرممکن نیست، خاطرنشان کرد: رهایی از معضلات مستلزم روحیه‌ای جهادی از جنس شهداست.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار