واکنش حزب‌الله به اقدام خصمانه انگلیس

جنبش حزب‌الله در واکنش به قرار گرفتن نام این حزب در فهرست گروه‌های تروریستی توسط انگلیس تأکید کرد که لندن در اتخاذ این تصمیم، از آمریکا دنباله‌روی کرده است.
کد خبر: ۳۳۵۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳ - 01March 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ساجد جاوید» وزیر کشور انگلیس ششم اسفند ماه جاری اعلام کرد که دولت این کشور کلیت حزب‌الله را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد.

جاوید در این مورد ادعا کرد که «حزب‌الله به تلاش برای بی‌ثبات کردن وضعیت شکننده خاورمیانه ادامه می‌دهد و ما دیگر نمی‌توانیم میان شاخه نظامی آن که پیش از این غیرقانونی شده و حزب سیاسی آن، تمایز قائل شویم... به همین جهت، من تصمیم گرفته‌ام که کل گروه را ممنوع کنم».

حزب الله لبنان نیز امروز (جمعه 10 اسفندماه) در بیانیه‌ای به شدت به این تصمیم واکنش نشان داد.

شبکه خبری المیادین به نقل از حزب الله گزارش داد «ما [جنبش] مقاومت در برابر اشغالگر اسرائیلی هستیم و هر کشوری که حامی و تأمین کننده مالی تروریسم است... حق ندارد ما را متهم به تروریسم کند».

حزب الله این تصمیم لندن را فرمانبرداری حقیرانه از دولت آمریکا دانست و تأکید کرد که این کشور وابسته و دنباله‌رو آمریکاست.

این جنبش با بیان اینکه متهم کردن این گروه به تروریسم توسط دولت انگلیستان نمی‌تواند باعث فریب آزادگان جهان شود، تصریح کرد که آزادگان انگلیس خوب می‌دانند که چه کسی تروریسم را در منطقه ایجاد و از آن حمایت کرد و همچنان بر جنایاتش سرپوش می‌گذارد».

حزب الله در ادامه، آمریکا و ابزارهای منطقه‌ای و بین‌المللی آن را مسئول جنایات سوریه، عراق، و یمن عنوان کرد و این تصمیم انگلیس را توهین به احساسات و اراده ملت لبنان دانست که حزب الله را یک قدرت اصلی می‌دانند.

این جنبش در پایان خاطرنشان کرد که در برابر رژیم صهیونیستی و تروریسم تکفیری مقاومت کرده است و هیچ چیز مانع از آن نخواهد شد که حزب الله را از تداوم دفاع از لبنان و آزادی و استقلال این کشور منع کند.

بنا بر این گزارش، بر اساس متن ابلاغیه صادر شده توسط انگلیس، از این پس حزب‌الله لبنان اعم از شاخه سیاسی و نظامی آن در فهرست گروه‌های تروریستی انگلیس قرار می‌گیرد و فعالیت این گروه در انگلیس ممنوع می‌شود.

این در حالی است که اتحادیه اروپا حزب‌الله لبنان را به صورت دو بخش سیاسی و نظامی به رسمیت شناخته و بخش نظامی آن را در فهرست تحریم قرار داده است.

رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا در ماه‌های گذشته در تلاش برای محدود کردن فعالیت‌های حزب‌الله لبنان، کشورهای اروپایی را برای تروریستی اعلام کردن کل حزب‌الله تحت فشار شدید قرار داده‌اند.

واشنگتن همچنین در تلاش برای پایین آوردن محبوبیت حزب‌الله در لبنان بوده و چندین بانک و شخصیت لبنانی را به اتهام ارتباط حزب‌الله در فهرست تحریم قرار داده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها