کنایه نماینده سوریه به عدم پذیرش تروریست‌ها توسط کشورهای اروپایی

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل عدم پذیرش تروریست‌ها در کشورهای اروپایی را به دلیل هراس مسئولان اروپایی از فاش شدن نقش کشورهایشان در ارتباط با تروریست‌ها دانست.
کد خبر: ۳۳۵۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹ - 01March 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل بر لزوم مبارزه با تروریسم و پایان دادن به حضور غیر قانونی خارجی در سوریه تأکید کرد.

الجعفری تصریح کرد که هر راهکار سیاسی که دو مسئله فوق را به همراه حفظ حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه مد نظر قرار ندهد، راهکار غیر واقعی است که هیچ آینده‌ای در انتظار آن نیست.

وی در جریان جلسه شورای امنیت درباره سوریه گفت که «گیر پدرسون» نماینده سازمان ملل در امور سوریه، در جریان سفرش به دمشق مذاکرات مفیدی داشته و دولت سوریه نیز برای همکاری با وی برای موفق‌آمیز بودن مأموریتش اعلام آمادگی کرده است.

نماینده سوریه مأموریت پدرسون را تسهیل روند گفت‌وگوی سوری-سوری دانست و اعلام کرد که هدف از این مسئله، پیشبرد روند سیاسی است.

الجعفری با اشاره به اعلام آمادگی دمشق برای بررسی موضوعات مربوط به همکاری بین سازمان ملل و سوریه از جمله تشکیل کمیته قانون اساسی، تصریح کرد که مداخله‌کنندگان خارجی آغاز به کار این کمیته را به تأخیر می‌اندازند و در تلاشند شروط پیشین و برنامه‌های خود را به آن تحمیل کنند.

وی با تأکید بر اینکه هر فرآیند مربوط به قانون اساسی باید بر این اساس باشد که فقط ملت سوریه حق دارد بدون مداخله خارجی، آینده کشور خود را رقم بزند، خاطرنشان کرد که قانون اساسی و مسائل مربوط به آن، یک مسئله حاکمیتی صرف است که باید ملت سوریه آن را تعیین کند.

این مسئول سوری با تأکید مجدد بر لزوم پایان دادن به حضور غیر قانونی نیروهای آمریکایی، فرانسوی، انگلیسی و ترکیه‌ای در خاک سوریه و انحلال گروه موسوم به «ائتلاف بین‌المللی» عنوان کرد که این ائتلاف، جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت مرتکب شده و شهر رقه را نیز به صورت کامل تخریب کرده است.

الجعفری ضمن رد قاطع اظهارات خصمانه آمریکا در خصوص ابقای بخشی از نیروهای این کشور در خاک سوریه، این مسئله را تجاوزی دانست که باید فورا به پایان برسد.

وی با تأکید لزوم تداوم مبارزه با تروریسم، از اظهارات مسئولان اروپایی مبنی بر اینکه بازگرداندن تروریستها به اروپا یک مسئله بسیار دشوار است، خاطرنشان کرد: «چرا جذب، تأمین مالی، آموزش و اعزام این تروریست‌ها برای برخی دولت‌ها یک مسئله آسان بود؟».

این نماینده سوری در پایان گفت که عدم پذیرش تروریست‌ها و محاکمه آنان بدین خاطر است که مسئولان اروپایی می‌ترسند تروریست‌ها اطلاعاتی را درباره نقش کشورهایشان لو دهند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار