مراسم بزرگداشت شهیدان «فاطمی» در قم برگزار می‌شود

مراسم بزرگداشت شهیدان سیدحمیدرضا و سیدفرید فاطمی امشب در مسجد امیرالمومنین (ع) قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۳۵۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷ - 01March 2019

مراسم بزرگداشت شهیدان «فاطمی» در قم برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، مراسم بزرگداشت شهیدان سیدحمیدرضا و سیدفرید فاطمی و والدین این شهیدان، مرحوم سیدعلی محمد فاطمی و مرحومه فخرالملوک اتحاد تبریزی، امشب بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد امیرالمومنین (ع) واقع در انتهای خیابان شهیدان فاطمی (دورشهر) قم برگزار می‌شود.

در این مراسم، حجت الاسلام میرزامحمدی سخنرانی و حاج حسین کاجی و حاج علی کرمی نیز روایتگری و مرثیه‌سرایی خواهند کرد.

بنا بر این گزارش، فرید و حمیدرضا دو شهید خانواده فاطمی هستند که قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فداکاری‌های بسیاری برای تحقق آرمان‌های انقلاب انجام دادند و به همین دلیل مورد عنایت امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب اسلامی قرار گرفتند؛ به عنوان نمونه، مقام معظم رهبری در سفر سال ۸۹ به قم به صورت سرزده در خانه ایشان حضور یافتند و کفن مادرشان را امضا کردند.

مادر شهیدان فاطمی در این دیدار به رهبر معظم انقلاب عرض می‌کند: فقط یک خواهشی دارم و آن هم این است که دوست دارم چهلمین امضا در کفن من، امضای شما باشد. حضرت آقا با افتخار قبول می‌فرمایند و بر کفن مادر شهیدان فاطمی می‌نویسند: «باسمه تعالی؛ اللّهم إنّا لا نَعلمُ مِنها إلّا خَیرا و اَنت اَعلمُ بِها مِنّا؛ سید علی حسینی خامنه‌ای.»

شهید سیدحمیدرضا فاطمی همیشه می‌گفت: اگر روزی امام خمینی (ره) بیایند من درصف اول برای استقبال می‌روم.

او دانشجوی مکانیک دانشگاه شریف، نخبه و متدین بود و به مدت ۱۳ ماه و ۱۷ روز در زندان کمیته مشترک ضد خرابکاری ساواک در حبس و زیر انواع شکنجه‌ها بود.

شهید سید حمید رضا در بیدادگاه رژیم سفاک شاهنشاهی به سه بار اعدام و ۸۵ سال زندان محکوم شد و حکم در سحرگاه هفدهم اسفند سال ۱۳۵۴ ‏در میدان چیتگر تهران به اجرا درآمد و وی به همراه دوست مبارز خویش محمد علی موحدی به شهادت رسید.

شهید سید فرید فاطمی نیز متولد سال ۱۳۴۰ در قم بود و در تاریخ دوم اسفند سال ۶۴ در منطقه عملیاتی والفجر ۸ (فاو عراق) بر اثر اصابت ترکش به قلب به شهادت رسید.

رهبر معظم انقلاب در سفرشان به قم به هنگام دیدار از مادر شهیدان فاطمی، فرمودند: همین شهادت‌ها پایه‌های جمهوری اسلامی را مستحکم کرد. اگر این جوان‌های امثال فرزند شهید شما، در دوران اختناق جهاد نمی‌کردند، مبارزه نمی‌کردند، صبر نمی‌کردند، این اتفاق نمی‌افتاد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار