امام جمعه اردبیل:

دشمن با ناکامی تحریم‌ها به جنگ روانی و شایعه روی آورده است

آیت‌الله عاملی گفت: آمریکایی‌ها ذره‌ای در جنگ اقتصادی علیه ایران مروت ندارند اما حالا که می‌بینند تحریم آنگونه که آنها می‌خواستند جواب نداده به تشدید جنگ روانی مخصوصا شایعه روی آورده‌اند.
کد خبر: ۳۳۵۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳ - 01March 2019

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، آیت الله «سید حسن عاملی» در خطبه های نماز جمعه اردبیل اظهار داشت: دشمنان ما برای تحریم و فشار حداکثری حساب خاصی باز کرده بودند، آنها می گفتند بعد از 13 آبان اقتصاد ایران زیر و رو خواهد شد اما با ناکام ماندن توطئه هایشان به شایعه پراکنی روی آورده اند.

وی بیان کرد: شایعه و بمباران روحی و روانی در جنگ روانی یک رکن اصلی است و بسیاری از کشورها و دولت ها را متلاشی کرده است، ملتی که با شایعه این رو و آن رو شود، براحتی آرزوی دشمن را کف دستش می گذارند.

امام جمعه اردبیل اظهار کرد: عجیب این است که ما در اطاعت از شایعه به حرف کانال هایی گوش می دهیم و اطاعت می کنیم که میلیون ها ایرانی به دست صاحبان آن کانال ها کشته شده اند.

وی با تقبیح اقدام افرادی که با شایعه اجناس را جمع می کنند، گفت: آنها قبر خودشان را می کنند چون دود آن به چشم خودشان نیز می رود، این افراد از پشت به ملت در حال جنگ خنجر زده، گلوی بچه ها را می خشکانند، ملت را به مشقت انداخته و موجودیت کشور را به مخاطره می اندازند و یکه خواری را به آسایش و راحتی عموم ترجیح می دهند.

خطیب جمعه اردبیل همچنین اظهار داشت: ملت ما بدون هیچ تقصیری مورد تحریم ظالمانه قرار گرفته، پشت پرده این تحریم به طور دقیق به موضوع انرژی برمی گردد.

آیت الله عاملی با اشاره به اینکه منطقه خاورمیانه بر روی معادن عظیم نفت و گاز بنا شده و اگر یک روز امنیت انتقال انرژی به مخاطره بیفتد اوضاع کشورهای صنعتی به شدت بحرانی می گردد، افزود: انگیزه منحصر به فرد حضور کشورهای بزرگ در این منطقه امنیت خاص انرژی و به دست گرفتن مدیریت آن است و یهودی ها نیز در این ماجرا ابزاری بیش نیستند یعنی تشکیل کشوری به نام اسرائیل به خاطر حرمت به یهودیان نیست بلکه آنها کاملا ابزار دست استکبار جهانی برای احداث دژ امنیتی در منطقه سرشار از انرژی خاورمیانه هستند.

وی اظهار داشت: بر این اساس دولت های بزرگ به هیچ وجه راضی به شکل گیری کانون قدرت در این منطقه نیستند و به همین جهت ایران را که به کانون بزرگ قدرت منطقه تبدیل شده یک خطر بسیار استراتژیک تعریف کرده اند و در آخرین حربه خود برای شکست انقلاب اسلامی به تحریم متوسل شده اند.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها همچنین گفت: اهالی مکرم جمهوری آذربایجان بدانند که در ایران همه اعم از دولت و ملت، قره باغ را خاک آذربایجان می دانند، دولت ما رسما این مالکیت را اعلام کرده و در ایران هر آذری از همین نظریه حمایت می کند.

وی بیان کرد: این سیاست را نه مراوده ای می تواند به هم بزند و نه رفت و آمدهای دیپلماتیک و نه شعارپراکنی مخالفین سیاست رسمی کشور، آنچه مهم است سیاست رسمی است.

خطیب جمعه اردبیل همچنین از برخی بانک ها انتقاد کرده و افزود: از نمایندگان محترم مجلس و از دولت می خواهیم در موضوع خسارت تاخیر تادیه بانک ها اعم از خصوصی و دولتی تجدید نظر کنند، خسارت تاخیر تادیه بصورت تصاعدی و با محاسبات عجیب و غریب و افسار گسیخته و بدون نظارت بانک مرکزی گاهی به نقطه بسیار وحشتناک می رسد و خانواده ها ،مجتمع های تولیدی و صنعتی متلاشی می شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار