حجت‌الاسلام مصلحی:

آتش به اختیار یعنی شکل‌گیری حرکت‌های مردمی/ بدون توجه به تاریخ انقلاب نمی‌توان با نفوذ مقابله کرد

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس گفت: آتش به اختیار برای این است که حرکت‌های مردمی شکل بگیرد و امروز در شرایطی که جنگ، جنگ اقتصادی است، باید در این عرصه خصوصا در تحریم‌های اقتصادی، کار تبیینی صورت بگیرد.
کد خبر: ۳۳۵۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۴ - 01March 2019

آتش به اختیار یعنی شکل‌گیری حرکت‌های مردمی/ بدون توجه به تاریخ انقلاب نمی‌توان با نفوذ مقابله کردبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، حجت‌الاسلام «حیدر مصلحی» رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، امروز (جمعه) در نخستین یادواره شهدای اسارت که با عنوان «آبروی ملت» در حسینیه «گودال قتلگاه» برگزار شد، با اشاره به آیه قرآن کریم مبنی بر اینکه شهدا را هرگز مرده مپندارید، بلکه آن‌ها زنده هستند و نزد پروردگار خود روزی می‌خورند، اظهار داشت: زنده بودن شهدا یعنی این که آن‌ها و در رأس آن‌ها حضرت سیدالشهداء (ع) جامعه را مدیریت می‌کنند و نمی‌گذارند که مسیرشان به بیراهه برود که یک نمونه این مدیریت، پیاده‌روی اربعین است.

وی افزود: علی‌رغم حرکت عظیم استکبار جهانی علیه راهپیمایی پیاده‌روی اربعین، اما این راهپیمایی تاثیر خودش را گذاشت.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به اقدام دستگاه اطلاعاتی آمریکا (CIA) در مراسم پیاده‌روی اربعین امسال، تصریح کرد: دستگاه اطلاعاتی آمریکا امسال دانشجویانی را با هدف تحقیق بر روی زائران پیاده‌روی اربعین در میان جمعیت فرستاد تا از اهداف آن‌ها مطلع شود؛ آن‌ها وقنی از زائران سوالات خود را پرسیدند، در جمع‌بندی این تحقیق اعلام کرد که این حرکت در حال توسعه و بزرگ‌ترین خطر برای نابودی آمریکاست.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری، گفت: ایشان در بخش اول این بیانیه، تاریخ انقلاب را بیان می‌کنند که دفاع مقدس چگونه مدیریت شد و بحث نفوذ از ابتدای انقلاب چگونه بوده است و در دوران دفاع مقدس نیز وجود داشت.

مصلحی افزود: امام خمینی (ره) در دوران دفاع مقدس دیدند که توانی برای اداره جنگ از سوی دستگاه‌ها وجود ندارد؛ برای همین مردم را پای کار آوردند و جنگ را مدیریت کردند.

وی ادامه داد: تنها بین ۱۳ تا ۱۷ درصد بودجه کشور برای اداره جنگ بود، در حالی که «صدام» مقدار زیادی از بودجه خود را پای جنگ گذاشته بود و ۷۰ میلیارد دلار نیز کشورهای عربی منطقه به صدام کمک کرده بودند که از این میان، ۴۰ میلیارد دلار آن را عربستان کمک کرده بود.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب نمی‌توان بدون توجه به بخش اول آن یعنی «توجه به تاریخ» پیش رفت.

وی با تأکید بر این‌که مقام معظم رهبری فرمودند آتش به اختیار عمل کنید، خاطرنشان کرد: ایشان برنامه‌ریزی دارند تا بدنه انقلابی جامعه را مدیریت کنند و به میدان بیاورند.

مصلحی با اشاره به نفوذ امروز دشمنان در کشور، تصریح کرد: دشمن امروز با تجربه ۴۰ ساله در عرصه‌های مختلف نفوذ می‌کند؛ لذا بدون توجه به تاریخ انقلاب، نمی‌توان با نفوذ مقابله کرد.

وی خاطرنشان کرد: آتش به اختیار برای این است که حرکت‌های مردمی شکل بگیرد و امروز در شرایطی که جنگ، جنگ اقتصادی است، باید در این عرصه خصوصا در تحریم‌های اقتصادی، کار تبیینی صورت بگیرد.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با اشاره به مسئله سوریه، گفت: آل‌سعود ۴۰ میلیارد دلار در اردن برای آموزش داعش هزینه کرد؛ اما امثال حججی‌ها آن‌ها را بیچاره کردند.

وی خاطرنشان کرد: بعضی‌ها چنان آمریکا را ابرقدرت کردند؛ اما همین ابرقدرت وقتی که نظامیان‌شان در خلیج فارس توسط رزمندگان ما دستگیر شدند خودشان را خیس کردند؛ این در حالی است که وقتی حججی را تکفیری‌ها گرفتند و می‌خواستند او را سر ببرند، عین خیالش هم نبود.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار