معرفی کتاب؛

«پیمان رحمان بمان»

کد خبر: ۳۳۵۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۹ - 30March 2019

«پیمان رحمان بمان»به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کتاب «پیمان رحمان بمان» نوشته «تقی شجاعی» است که در 22 بخش به زندگی شهید «رحمان شاکری فرد» پرداخته است.

رحمان شاکری فرد در سال 1339 در محله پایین خرم‌دره متولد شد. پدرش کشاورز و مادرش از سادات موسوی بود. تحصیلاتش را در خرم‌دره به پایان رساند. در دوران دبیرستان وارد مبارزات انقلابی شد و در تظاهرات علیه شاه و پخش اعلامیه شرکت می‌کرد. بعد از پیروزی انقلاب به استخدام ارتش جمهوری اسلامی درآمد. در لشکر 58 تکاور ذوالفقار مسئولیت رکن دوم را به عهده داشت. وی در سال 1365 در جزیره مجنون بر اثر اصابت ترکش‌های خمپاره به شهادت رسید.

«نیمه گمشده»، «شیر حلال»، «مهاجر الی الله»، «آب»، «آبگوشت آشتی»، «بابای مهربون»، «نو رسیده»، «خداحافظ خواهر» و «هدیه الهی» از بخش‌های مختلف این کتاب است.

قسمتی از متن کتاب:

بابای مهربون

«خانه‌مان حیاط بزرگی داشت؛ همراه با دو در، در دو طرف ساختمان. یک روز در یک سمت ساختمان مشغول کار بودیم. از دروازه جلویی که از ما دور بود یک نفر را دیدیم در حالی که بچه‌ای در بغل داشت وارد خانه ما شد. جلوتر رفتیم. رحمان بود که پیمان در بغل به خانه ما آمده بود.

گفتم: رحمان چرا منتظر نشدی در رو برات باز کنیم؟

گفت: ابجی جان دو ساعته دم در منتظرم تا شما در باز کنید. پیمانم هنوز سه ماهش نشده. عجب عمه بدی هستی. میخوای بچه‌ من سرما بخوره؟

با خودم می‌گفتم: تو که این همه بابای مهربانی هستی، تو که این همه این بچه را دوست داری و تاب سرما خوردنش را نداری، چگونه دلش راضی به غصه خوردنش می‌‌شود؟ چگونه غصه بی‌پدری‌اش را با این توجیه که خون بچه من از خون بچه‌های دیگر رنگین‌تر نیست رقم می‌زنی ...

من پنج تا بچه داشتم و رحمان هر پنج تای آنها را در آغوشش جای می‌داد. اما تنها فرزندش را شاید پنج بار فرصت نشد تا در آغوشش بگیرد و این خاطره یکی از آن پنج بار بود.»

«پیمان رحمان بمان» در 128 صفحه مصور به کوشش «تقی شجاعی» تدوین و توسط انتشارات «راه سبز» در هزار نسخه منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها