نوبخت خبر داد؛

پیش‌بینی درآمد ۲۱ میلیارد دلاری ارز در سال ۹۸/ دولت بدون کسری بودجه امسال را سپری خواهد کرد

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: سال آینده پیش‌بینی بر این است که ۲۱ میلیارد دلار درآمد ارزی داشته باشیم.
کد خبر: ۳۳۵۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳ - 02March 2019

پیش‌بینی درآمد ۲۱ میلیارد دلاری ارز برای سال ۹۸/ دولت بدون کسری بودجه امسال را سپری خواهد کردبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‎پرس، «محمدباقر نوبخت» رئیس سازمان برنامه و بودجه در چهاردهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهور ناجا که صبح امروز شنبه برگزار شد با بیان اینکه شرایط سخت جامعه را درک می‎کنیم، اظهار داشت: تلاش دولت در سال ۹۲ بر این بود که تورم ۴۰ درصد و رشد منفی اقتصادی را در کشور بهبود بخشد.

وی ادامه داد: پنجه تحریم‌های ایران را به دلیل بحث‌های هسته‌ای در آن سال دور کردیم؛ اما امروز باز هم دچار تحریم‌های جدید شدیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به این سوال که آیا تحریم‌های جدید قصور از دولت بوده است، گفت: باید بگوییم دولت در این خصوص قصوری نداشته و جهان با یک پدیده نادر و انسان خشن پریش به نام ترامپ مواجه شد.

نوبخت در خصوص افزایش قیمت ارز افزود: در حوزه افزایش قیمت ارز متاسفانه با هجوم برخی مردم در صرافی ها مواجه شدیم، هرچه داشتیم توزیع کردیم ولی به دلیل حجم تقاضا نرخ ارز بالا رفت.

وی ادامه داد: با همه محدودیت‌ها در منابع ارزی، ۱۳.۵ میلیاد دلار و برای سال آینده ۱۴ میلیارد دلار برای کالاهای اساسی کنار گذاشته‌ایم.

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: امسال ۲۷ میلیارد دلار درآمد ارزی داشتیم و سال آینده پیش‌بینی بر این است که ۲۱ میلیارد دلار درآمد ارزی داشته باشیم.

نوبخت با بیان اینکه کشور روزهای بسیار سخت‌تری را گذراند، گفت: دولت بدون کسری بودجه امسال را سپری خواهد کرد و مطمئن باشید مشکلی برای سال آینده نخواهیم داشت.

وی درباره خرید خودرو پلیس راهور اظهار کرد: درخواست خرید هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو پلیس راهور با مدل‌های مدنظر پس از مطالعه در سازمان برنامه و بودجه تصویب و اجرایی می‌شود. همچنین درخواست چهار هزار نیروی خدمتی پلیس مورد تایید سازمان برنامه و بودجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار