فرمانده قرارگاه منطقه‌­ای ثامن الائمه(ع) سپاه خبر داد؛

توزیع 800 سری جهیزیه در بین زوج‌­های جوان شمال‌شرق کشور

فرمانده قرارگاه منطقه‌­ای ثامن‌­الائمه(ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: 800 سری جهیزیه که شامل 10 قلم از کالاهای اساسی ساخت کشورمان تا پایان اسفندماه در بین زوج­‌های جوان شمال شرق کشور توزیع خواهد شد.
کد خبر: ۳۳۵۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳ - 02March 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست خبری سردار سرتیپ دوم پاسدار «مجیدرضا حسن‌­زاده» فرمانده قرارگاه منطقه‌­ای ثامن الائمه(ع) نیروی زمینی سپاه با موضوع توزیع 800 جهیزیه بین زوج‌های جوان نیازمند شمال­‌شرق کشور امروز (شنبه 11 اسفندماه) در مشهد برگزار شد.

سردار حسن­‌زاده در این نشست با تشریح مأموریت‌­های قرارگاه منطقه‌­ای ثامن الائمه (ع) اظهار داشت: بستر هر نوع خدمت رسانی امنیت است و نیروهای مسلح وظیفه ایجاد و حفظ امنیت را بر عهده دارند. قرارگاه منطقه­‌ای ثامن الائمه(ع) سپاه نیز در مرزهای شمال­‌شرق کشور وظیفه برقراری، ثبات امنیت و حفظ آن را عهده‌­دار است.

وی با بیان اینکه کانوان اصلی فعالیت­‌های اصلی سپاه پاسداران در تمام بخش‌­ها خدمت به مردم است؛ افزود: امروز دشمن با خیال خام خود ضعیف‌­ترین خاکریز را که معیشت مردم است مورد هدف قرار داده؛ لذا با تأکید سردار «پاکپور» فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران خدمت رسانی به مردم در اولویت قرار داشته و خواهد داشت.

فرمانده قرارگاه منطقه‌­ای ثامن الائمه (ع) در ادامه اقدامات این قرارگاه در حوزه‌­های فرهنگی، خدمت‌رسانی، معیشتی و درمانی را بر شمرد و اضافه کرد: ارتباط با علمای اهل سنت و تشیع و متنفذین در شمال­‌شرق به خصوص شهرهای مرزی، تشکیل کانون‌­های فرهنگی بانوان مرزنشین، آب­رسانی به 11 روستا، احداث 8 بند خاکی، احداث و تکمیل 9 باب مسجد، احداث و تکمیل 61 باب خانه محرومین، تکمیل و راه‌­اندازی 7 کارگاه تولیدی، مرمت و تعمییر 161 باب خانه محرومین و 170 پروژه دیگر از جمله اقدامات این قرارگاه در حوزه فرهنگی و خدمت­‌رسانی است.

حسن‌­زاده به تشریح فعالیت­‌های قرارگاه منطقه­‌ای ثامن­‌الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران در حوزه معیشت پرداخت و ابراز داشت: اطعام 74 هزار نفر، توزیع 53 هزار و 500 بسته لواز التحریر، توزیع 29 هزار و 500 بسته معیشتی، توزیع یک هزار و 200 سری جهیزیه، احداث 2 باب بیمارستان صحرایی، شناسایی و معرفی 200 نفر از محرومین به مراکز درمانی و امدادرسانی به سیل­‌زدگان و زلزله‌­زدگان از جمله اقدامات قرارگاه منطقه‌­ای ثامن‌­الائمه(ع) در حوزه معیشت و بهداشت و درمان است.

این مسئول تأکید کرد: این اقدامات در سایه همکاری و تعامل بین سپاه پاسداران و نهادها و مجموعه­‌هایی همچون آستان قدس رضوی و کمیته امداد صورت گرفته که خیلی ارزشمند است. امید است با تداوم این ارتباطات در سال آینده شاهد اقدامات بیشتری در حوزه‌­های مختلف خدمت‌­رسانی به مردم باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به توزیع 800 سری جهیزیه در بین زوج‌­های جوان اشاره کرد و گفت: در آستانه فرارسیدن ماه رجب در مراسمی که سه­‌شنبه 14 اسفندماه با حضور مسئولان در حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد به صورت نمادین به 800 زوج­ جوان شمال­‌شرق کشور که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند جهیزیه اهدا می شود و تا پایان سال جاری این جهیزیه‌­ها در 10 نقطه از استان خراسان رضوی و چهار نقطه از خراسان جنوبی در بین این زوج­‌های جوان توزیع خواهد شد.

فرمانده قرارگاه منطقه­‌ای ثامن الائمه(ع) نیروی زمینی سپاه ادامه داد: توزیع جهیزیه بین زوج‌­های جوان شمال‌شرق کشور در سه مرحله صورت گرفته است. در مرحله اول که در دی­‌ماه سال گذشته و اردیبهشت­‌ماه 97 صورت گرفت 500 سری جهیزیه که هر سری از این جهیزیه‌­ها 17 قلم از کالاهای اساسی ایرانی را شامل می­‌شد توسط قرارگاه منطقه‌­ای ثامن الائمه (ع) سپاه و با مشارکت آستان قدس رضوی و کمیته امداد توزیع شد. در مرحله دوم 700 سری جهیزیه که هر سری 17 قلم کالاهای اساسی ایرانی را در بر می‌­گرفت توسط قرارگاه منطقه‌­ای ثامن الائمه(ع) سپاه و با مشارکت آستان قدس و کمیته امداد در مردادماه و شهریورماه سال جاری در بین زوج‌­های جوان توزیع شد.

وی افزود: در مرحله سوم که در اسفندماه سال­‌جاری انجام خواهد گرفت 800 سری جهیزیه توسط قرارگاه منطقه‌­ای ثامن الائمه (ع) سپاه و با مشارکت آستان قدس رضوی، کمیته امداد، بهزیستی و خیرین توزیع می­‌شود. در این مرحله 10 قلم کالاهای اساسی ساخت ایران شامل یخچال، اجاق گاز، بخاری، جاروبرقی، سرویس چینی، سرویس قاشق چنگال، سرویس قابلمه، فرش، پنکه، کتری سماوری به زوج­‌های جوان اهدا خواهد شد.

حسن‌­زاده در پایان با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم به مردم حماسه آفرین کشورمان خدمت رسانی کنیم، متذکر شد: این جهیزیه‌­ها هدایای ولایت هستند که در ایام ماه رجب به زوج‌­های جوان اهدا خواهد شد. امید است این زوج­‌های جوان زندگی پر مهر و محبتی را آغاز کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار