نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

نحوه خدمات‌رسانی کمیته امداد به محرومین در سطح جهان الگو شده است

آیت الله سید احمد میر عمادی گفت: ایده کمیته‌ امداد و نحوه خدمات‌رسانی این نهاد انقلابی به محرومین در سطح جهان الگو شده است، همان‌گونه که ایران در مقاومت الگو شده‌است.
کد خبر: ۳۳۵۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۱ - 02March 2019

نحوه خدمات‌رسانی کمیته امداد به محرومین در سطح جهان الگو شده استبه گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد، آیت‌الله «سیداحمد میرعمادی» نماینده ولی فقیه در لرستان امروز (11 اسفند ماه) در جلسه‌ای که به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری در بیت امام جمعه خرم آباد برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس آموزه‌های دینی با ارزشمند‌ترین کار نزد خداوند ایمان به خدا و خدمت به مردم است و هیچ خدمتی با ارزش‌تر از خدمت به محرومین نیست، سیره پیامبران و معصومین بر خدمت به محرومین بوده‌ است.

وی با تأکید بر آموزه‌های پیامبر اکرم (ص) مبنی بر ساده‌زیستی، بی‌تکلفی و  اطعام با فقرا افزود: ارزش خدمات کمیته‌ امداد بی‌تکلفی و بی‌منت‌بودن بوده و هیچ نهادی در دنیا به‌اندازه کمیته‌امداد به محرومین  کمک نکرده‌ است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: کار کمیته امداد بسیار ارزشمند، گسترده و تأثیرگذار است، ایده کمیته‌امداد و نحوه خدمات‌رسانی این نهاد انقلابی به محرومین در سطح جهان الگو شده، همان‌گونه که ایران در مقاومت الگو شده‌ است.

وی بیان کرد: خدمت‌رسانی همه‌جانبه به نیازمندان و تأمین معیشت، مسکن، درمان، هزینه‌ تحصیل و توجه به مسائل فرهنگی از امتیازات کمیته‌ امداد امام‌ خمینی (ره) است.

میرعمادی با بیان اینکه جلب اعتماد دولت، ملت، خیرین و آحاد جامعه از دیگر امتیازات کمیته امداد است، گفت: هیچ جامعه خیرینی به‌ اندازه کمیته امداد نتوانسته اعتماد مردم را جلب کند، در زلزله اخیر کرمانشاه بسیاری از نهادها و افراد برای جذب کمک‌های مردمی وارد عمل شدند؛ اما زیر سؤال رفتند؛ در این میان از اعتماد مردم به کمیته‌امداد کاسته نشد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تصریح کرد: سلامت نهاد کمیته‌ امداد امام‌خمینی (ره) بسیار اهمیت دارد و خوشبختانه در این نهاد هیچ‌گونه فساد سازمان‌دهی‌شده و انحرافی دیده نشده، این نهاد سلامت مالی و اعتقادی دارد در همین راستا نیروهای کمیته امداد ولایت‌مدار، مؤمن و انقلابی هستند و سلامت کمیته امداد به ایمان و ولایت‌مداری کارکنانش است.

میرعمادی اظهار داشت: رساندن خدمات فراگیر، فراجناحی و فراحزبی از دیگر امتیازات کمیته‌امداد بوده و برای این نهاد نیازمندی افراد و نه گرایش و حزب سیاسی آن‌ها ملاک است.

وی افزود: کمیته‌امداد امام خمینی (ره) در درجه اول یک نهاد مردمی است و در حقیقت مردم رکن اصلی خدمت‌رسانی به نیازمندان در این نهاد هستند؛ هم‌چنین اخلاص، خیرخواهی، دلسوزی و روحیه نشست و برخاست با فقرا از مهم‌ترین امتیازات کمیته امداد امام خمینی (ره) است در همین راستا خدمات این نهاد انقلابی باید تبیین شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: کمیته امداد از خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران است و در خدمت‌رسانی باید اصل تکریم، احترام، حفظ آبروی نیازمندان، خیرخواهی و دلسوزی مورد توجه قرار بگیرد.

وی بیان کرد: در کمیته امداد باید یک اتاق فکر و کارشناسی تشکیل شود و اصول خودکفایی، توانمندسازی نیازمندان و تعیین اولویت نیازهای محرومین بررسی شود؛ هم‎چنین با رعایت اصل عدالت و امانت‌داری نباید بین نیازمندان تبعیض قائل شویم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها