برنامه و اهداف رئیس جمهور در سفر به نیویورک

سخنرانی در نشست سالانه مجمع عمومی، بیان مواضع صلح آمیز ایران در برنامه هسته ای و بیان تمایل ایران در همکاری در موضوعات منطقه ای و همچنین خلع سلاح از جمله مهم ترین محورهای سفر رئیس جمهور به نیویورک به شمار می رود.
کد خبر: ۳۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۵ - 20September 2013

برنامه و اهداف رئیس جمهور در سفر به نیویورک

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، دکتر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در روز یکشنبه برای شرکت در شصت و هشتمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، تهران را به مقصد نیویورک ترک خواهد کرد و علاوه بر دیدارها و برنامههای جانبی سخنرانی های مهمی نیز خواهد داشت.

مهم ترین سخنرانی رئیس جمهور برنامه ایشان برای ایراد سخنرانی در نشست شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در جمع سران کشورهای عضو این مجمع در نیمه شب سه شنبه به وقت تهران می باشد.

سخنرانی در نشست وزرای خارجه کشورهای عضو عدم تعهد و نشست خلع سلاح از دیگر برنامه های مهم روحانی می باشد. رئیس جمهور کشورمان به عنوان رئیس جنبش غیر متعهدها در جمع وزرای خارجهی عضو جنبش غیر متعهدها و همچنین همچنین در اجلاس خلع سلاح اتمی که در روز چهارم مهر ماه برگزار خواهد شد سخنرانی خواهد کرد.

همانند روسای جمهور پیشین کشورمان، دیدار با ایرانیان مقیم آمریکا نیز از جمله برنامههای مهم روحانی در جریان این سفر است. علاوه بر این رئیس جمهور در جریان این سفر به دیپلماسی رسانه ای نیز توجه داشته و چندین مصاحبه با رسانههای معتبر بینالمللی و آمریکایی خواهد داشت.

گفتنی است دکتر روحانی روز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه "ان بی سی" آمریکا در تهران در مورد سفر خود به نیویورک و شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت: ما میخواهیم مواضعمان را در مجمع عمومی سازمان ملل متحد راجع به سیاستهای خارجی، مسائل بینالمللی ازجمله مسائل هسته ای و مسائل منطقه ای به صراحت بیان کنیم و انتظار ما این است که دنیا صدای ما را به خوبی بشنود.

از جمله مهم ترین موضوعات مطرح شده در این مصاحبه می توان به تاکید ایشان بر این که ایران هرگز به دنبال ساخت بمب اتمی نیست، اشاره داشت. روحانی همچنین افزود: از اختیار تام برای حل پرونده ی هسته ای ایران برخوردار است که این نکته مورد استقبال رسانه های خارجی قرار گرفته است.

روحانی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر دیدار احتمالی او با باراک اوباما در نیویورک، گفت: دیدار با اوباما در دستور کار من نیست، اما هر چیزی در دنیای سیاست امکانپذیر است البته بسته به شرایطی که به وجود میآید.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار