یاد «ام‌الاسرای ایران» در حوزه هنری نکو داشته می‌شود

آیین نکوداشت «بهجت افراز» معروف به مادر اسرای ایران با عنوان «بانوی باران» در تالار سوره حوزه هنری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۳۵۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲ - 03March 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مراسم «بانوی باران» که از ساعت 16 روز چهارشنبه 15 اسفند ماه در تالار سوره حوزه هنری برگزار می شود، به تقدیر از بهجت افراز به عنوان شخصیتی ملی اختصاص دارد.

در این آیین نکوداشت، منصوره قدیری، همسر سرلشکر مرسل آهنگری آزاده‌ای که 10 سال اسیر بود، خاطرات خود را پیرامون تلاش ها و زحمات افراز مرور می کند.

این تقدیر از سوی حجت‌السلام سید محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران به نمایندگی از جامعه آزادگان کشور صورت می گیرد.

در این مراسم همچنین از تلاش ها و زحمات خانواده بهجت افراز که او را در خدمت به آزادگان و کشور همراهی کرده اند، تقدیر می شود.

یادام الاسرای ایران در حوزه هنری نکوداشته می‌شود

بهجت افراز در سال 1312 در شهرستان جهرم از استان فارس زاده شد. وی ملقب به مادر اسرای ایران، خیر مدرسه ساز و از فعالان سال های جنگ و بعد از آن بود. کتاب های «چشم تر» و «ام الاسرا» از این شخصیت برجسته به چاپ رسیده و کتاب «جایگاه زن در اسلام» نوشته «محمد عطیه الابراشی نویسنده مصری» را نیز به زبان عربی ترجمه کرده است.

او سابقه 18 سال خدمت در اداره اسرا و مفقودین جنگ تحمیلی و ارتباط با آزادگان و خانواده های مفقودین سال‌های دفاع مقدس و تلاش برای بهبود شرایط آن‌ها را در افتخارات سابقه فعالیت‌های خود یدک می‌کشد. افراز 24 دی ماه امسال دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار