ترقی:

وزارت خارجه فهمید که فرقی بین احزاب آمریکا در قبال ایران نیست

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: سخنان اخیر مسئولین وزارت خارجه نشان می‌دهد که دولت به این نتیجه رسیده که فرقی بین احزاب آمریکا در قبال ایران نیست.
کد خبر: ۳۳۵۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵ - 03March 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با مهر، در مورد اظهارات اخیر سخنگوی وزارت خارجه مبنی بر اینکه دولت اوباما هم برای اجرای برجام کارشکنی و بدعهدی می‌کرد، اظهار داشت: با توجه به سخنانی که اخیراً مسئولین وزارت خارجه انجام می‌دهند نشان از این دارد که دولت به این نتیجه رسیده است که دیگر نمی‌شود به آمریکا اعتماد کرد و فرقی بین احزاب آمریکا در قبال ایران نیست. البته هنوز در موضع عمل چیزی مشاهده نکرده‌ایم.

ترقی همچنین افزود: منظور بنده از عمل این است که اگر دولت به واقع به بدعهدی آمریکا رسیده باشد، نباید به خواسته‌های او که از زبان اروپایی‌ها مطرح می‌شود هم واکنشی نشان داده و سعی در اجرای آن داشته باشد. دولت هنوز هم آمریکا را رعایت می‌کند.

وی همچنین در مورد هزینه تعویق در فهم این موضوع و عدم اعتماد به دولت آمریکا گفت: اگر این اشتباه محاسباتی نبود، امروز اقتصاد مقاومتی در کشور اجرا شده بود و اینقدر در برابر تحریم‎‌ها آسیب پذیر نبودیم. این خسارات بسیار سنگین است. اگر این اشتباهات نبود مسیر توسعه کشور را از مسیری غیر از توافقات بین المللی دنبال می‌کردیم و فشار اقتصاد هم بر مردم وارد نمی‌شد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی همچنین با بیان اینکه هزینه اینگونه اشتباهات در سیاست خارجی دولت‌ها را کسی مطالبه و محاسبه نمی‌کند، گفت: حال اگر حزبی قوی پشت این دولت‌ها وجود داشت، این‌ها مجبور بودند تا به مردم پاسخگو باشند. متأسفانه مجلس باید این موضوعات را پیگیری کند و خسارات آن را از دولت مطالبه کند، ولی متأسفانه این مجلس با دولت همراه است و چشمش را بر این اشتباهات بسته است. تنها مردم هستند که تبعات این اشتباه محاسباتی را پرداخت می‌کنند.

وی اظهار داشت: طبق بیانیه اخیر رهبر معظم انقلاب امروز ما از باید‌های ایجاد تمدن و دولت اسلامی فاصله داریم. امروز طبق چشم انداز ۲۰ ساله کشور باید رشد هشت درصد داشته باشیم و نبود این پیشرفت به دلیل تکیه به خارج از کشور و نادیده گرفتن استعداد‌ها است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار