سردارحسینی در گفتگو با دفاع مقدس ؛

در سال های بعد از جنگ کمتر به گمنامان 8 سال دفاع مقدس پرداخته شده است

معاونت بسیج اقشار و متخصصین سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ اظهار داشت : نسل جدید باید با نسل دفاع مقدس و حماسه ی دفاع مقدس بیشتر آشنا شود تا همین امر باعث شود در آینده احساس مسئولیت بیشتری در قبال ارزش های دفاع مقدس کنند و در این راه گام های موثرتری بردارند .
کد خبر: ۳۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۸ - 20September 2013

در سال های بعد از جنگ کمتر به گمنامان 8 سال دفاع مقدس پرداخته شده است

سردار حسینی، معاونت بسیج اقشار و متخصصین سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت : هدف از برگزاری نمایشگاه یاد یاران زنده نگه داشتن یاد و خاطره ایثارگری ها و فداکاری های ملت بزرگ ایران است.

وی افزود: نسل جدید ما نیاز دارد که بداند چه کارهایی در گذشته انجام گرفته و چه کسانی با از خودگذشتگی توانسته اند امنیت حاضر را به ارمغان بیاورند .

سردار حسینی با بیان این که نسل دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است گفت : نسل جدید باید با نسل دفاع مقدس و حماسهی دفاع مقدس بیشتر آشنا شود تا این امر در آینده احساس مسئولیت بیشتری را در قبال ارزش های دفاع مقدس در آنها ایجاد کند.

معاون بسیج اقشار در رابطه با تفاوت این نمایشگاه با نمایشگاه های سال های قبل اذعان داشت : در این نمایشگاه ما سعی کرده ایم به آنچه که در نمایشگاه های قبلی کمتر پرداخته شده و آن هم نقش اقشار مختلف در تحقق 8 سال دفاع مقدس می باشد  بپردازیم ، چراکه در اکثر نمایشگاه ها و همایش ها به آنانی پرداخته شده که در خط مقدم جبهه بوده اند و کمتر به عواملی که گمنامانه پشت جبهه مشغول خدمت بوده اند پرداخته شده است برای مثال به وزارت خانه ها و سازمانهایی که غیراز این که رزمندگانی داشته اند که در خط مقدم می جنگیدند در تامین نیازمندی های مردم ودر ارائه خدمات عمومی به مردم هم نقش بسزایی داشتند.

وی اظهار داشت : تمامی اقشارو وزارت خانه ها هم رزمنده بودند و هم در خط مقدم. درنزدیک ترین مکان به خط مقدم حضورداشتند و هم در عقبه ها نیازهای مردم را تامین می کردند این خدمات نیاز به معرفی دارد تا نسل جدید که دفاع مقدس را ندیده با مسائل به درستی آشنا شود . 

سردار حسینی شهید سال را از شهدای شاخص راه آهن عنوان کرد و افزود : در مجموعه نمایشگاه ها هر ساله یک شهید شاخص انتخاب می شود. البته لازم به ذکر است هر صنفی شهید شاخص خود را دارد و امسال شهید شاخص سال شهید علی نوری رئیس حراست راه آهن در دوران دفاع مقدس است که براساس پارامترهایی در طول سال انتخاب شده است برای مثال ایشان با موقعیتی که در آن زمان داشته اند و با اینکه یکبار هم جانباز شده اند اما باز دست از فداکاری برنداشته و دوباره به جبهه در خط های مقدم می آمدند و با توجه به اینکه از مقامات ارشد لشگر 27 محمد رسول الله هم بودند در دفاع مقدس به صورت مستمر شرکت داشتند تا اینکه در عملیات کربلای 5 به شهادت رسیدند.

نظر شما
پربیننده ها