رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفت‌وگو با دفاع پرس:

طرح ممنوعیت بیش از سه دوره نمایندگی در خانه ملت کارآمد است

حمیدرضا حاجی‌بابایی با اشاره به اهمیت و کارآمدی طرح ممنوعیت بیش از سه دوره نمایندگی در خانه ملت گفت: نمایندگانی که چندین دوره پیروز انتخابات بوده و در مجلس حضور داشته‌اند، تمام برنامه و اهداف خود مبنی بر خدمتگزاری به کشور را به کار گرفته‌اند و امروز دیگر کارآمدی و انگیزه لازم را ندارند.
کد خبر: ۳۳۵۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ - 04March 2019

نمایندگان سالخورده انگیزه خدمت به مردم را ندارند«حمیدرضا حاجی‌بابایی» نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع‎پرس، با اشاره به تصویب طرح ممنوعیت بیش از سه دوره حضور نمایندگان در خانه ملت، اظهار داشت: در شرایطی که مجلس قانون منع به کارگیری بازنشستگان را مطرح و سرانجام تصویب کرد، می‌بایستی ابتدا از خودمان آغازگر تحول باشیم و به همین دلیل طرح ممنوعیت بیش از سه دوره نمایندگی در مجلس کلید خورد و به تصویب رسید.

این نماینده خانه ملت با بیان اینکه نباید عده‌ای مرگ را فقط برای همسایه تصور کنند، افزود: طرح این موضوع، تصویب و سرانجام اجرایی شدن آن حاوی پیام مهمی به مردم مبنی بر پیشگام بودن مجلس برای بهبود وضعیت کشور و قانونمندی به قوانینی است که در همین نهاد به تصویب می‌رسد.

حاجی‌بابایی گفت: مجلس در خصوص قانونگذاری و اجرای آنها نباید تبعیض قائل شود، بنابراین ممنوعیت حضور بیش از سه دوره نمایندگی در مجلس را مطرح کردیم که نشان‎دهنده عدم تبعیض نمایندگان مجلس با سایر مسوولان کشور است.

وی با توجه به ضرورت جوانگرایی در پست‎های مختلف کشور به خصوص در عرصه‌های مدیریتی تصریح کرد: وقتی نماینده‎ای که بیش از چند دوره پیروز انتخابات بوده و در مجلس حضور پیدا کرده، تمام برنامه‎ها و اهداف خود مبنی بر خدمتگزاری به کشور و ملت را به کار گرفته و دیگر برنامه و انگیزه‌ای برای خدمت ندارد؛ لذا باید این دسته از افراد کنار بروند و جوانان با انگیزه، کارآمد و تازه نفس به عنوان نماینده مجلس تمام عزم خود برای خدمت به کشور و ملت را جزم کنند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح ممنوعیت حضور بیش از سه دوره نمایندگی در خانه ملت با استقبال اکثریت نمایندگان مواجه و سرانجام تصویب شد، تصریح کرد: مسوولانی که هدفی جز کاهش مشکلات کشور ندارند قطعا با تمام وجود در این خصوص تلاش می‌کنند؛ لذا یکی از اقداماتی که باعث می‌شود با حضور جوانان متخصص در سایر عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، وضعیت کشور رونق پیدا کند، کناره‌گیری مسوولان سالخورده و بی‎انگیزه است.

حاجی‌بابایی گفت: از زمانی که قانون منع بکارگیری بازنشستگان مطرح و اجرایی شد، عده‌ای سعی بر عدم تمکین این قانون داشتند؛ لذا کسانی که طعم قدرت را چشیده‎اند و دغدغه دیگری جز خدمت به کشور دارند، حضور جوانان تازه نفس در میدان را برنمی‌تابند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار