ما پیروزیم- ۳۳/

زمان ثبت‌نام دانشجویان برای حضور در اردوی راهیان نور اعلام شد

کاروان‌های دانشجویی از دانشگاه‌های استان‌ کرمان، یزد، سمنان، اصفهان و ایلام به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند و دانشجویان می‌تواند برای ثبت‌نام به دفاتر بسیج دانشجویی مراجعه کنند.
کد خبر: ۳۳۵۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳ - 04March 2019

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، بسیاری از دانشجویان دانشگاه‌های کشور این روز‌ها در تکاپوی سفر به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس هستند، اعزام‌های دانشجویی از چند روز گذشته آغاز شده است و تا پایان تعطیلات نوروز سال ۹۸ ادامه دارد.

دانشگاه‌های استان‌های کرمان، یزد، سمنان، اصفهان و ایلام نیز کاروان‌های دانشجویی را به اردوی راهیان نور اعزام می‌کنند و دانشجویان علاقمند را برای حضور در این سفر معنوی ثبت نام می‌کنند. مسئولان بسیج دانشجویی استانهای کرمان، ایلام، اصفهان، سمنان و یزد، برنامه اعزام دانشجویان به اردوی راهیان نور در این استانها را تشریح کردند. متن این گزارش به شرح ذیل است:

ناصر بهروز، مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان در این خصوص اظهار داشت: راهیان نور کار بزرگی است و همه باید به آن کمک کنیم، رهبر معظم انقلاب دوران هشت‌ساله دفاع مقدس را یکی از ثروت‌های فرهنگی ناب و ارزشمند کشور دانستند و بر این نکته تأکید کردند که راهیان نور، ابتکاری بسیار بزرگ و مهم و یک فناوری نوین برای استفاده از ثروت و معدن طلای دفاع مقدس است.

زمان ثبت‌نام دانشجویان برای حضور در اردوی راهیان نور اعلام شد

اعزام بیش از سه هزار نفر از دانشجویان کرمان به اردو‌های راهیان نور

مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان ضمن اشاره به اعزام بیش از سه هزار نفر از دانشجویان سراسر استان کرمان به اردو‌های راهیان نور گفت: این دانشجویان در قالب ۱۷ کاروان از نیمه دوم اسفند به یادمان‌های دفاع مقدس اعزام خواهند شد. دانشجویان دانشگاه ایلام روز‌های ۱۸ و ۱۹ اسفند به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند.

نیازی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ایلام با بیان اینکه این اردو به منظور بازدید از مناطق جنگی هشت سال دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: زمان ثبت نام از دانشجویان علاقه مند برای حضور در این سفر معنوی از این هفته آغاز شده است و دانشجویان علاقمند می‌تواند به دفتر بسیج دانشجویی مراجعه کنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ایلام با اشاره به برنامه‌های بسیج دانشجویی برای دانشجویان در این سفر معنوی گفت: برنامه‌های فرهنگی از جمله سخنرانی، حضور راویان دفاع مقدس و اکران فیلم از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای دانشجویان است و جزئیات این برنامه‌ها را بزدوی اعلام خواهیم کرد.

حضور بیش از ٢٠٠ دانشجوی دانشگاه پیام نور ایلام در اردوی راهیان نور

امیرحسین نساری، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور استان ایلام با اشاره به اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس می‌گوید که کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب با حضور بیش از ٢٠٠ دانشجوی خواهر و برادر به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اعزام می‌شوند.

زمان ثبت‌نام دانشجویان برای حضور در اردوی راهیان نور اعلام شد

 مسئول بسیج دانشجویی پیام نور استان ایلام با اشاره به حضور دانشجویان در مناطق عملیاتی و بازدید از آن گفت: مناطق عملیاتی شلمچه، شرهانی، فکه، فتح المبین، اروند کنار، نهرخین، معراج شهدا از جمله مکان‌های هستند که دانشجویان آن را بازید خواهند کرد.

 وی با بیان اینکه اردوی راهیان نور دانشجویان به مدت چهار روز است، خاطرنشان کرد: این اعزام‌ها در دو مرحله انجام می‌شود اولین کاروان دانشجویان ۱۴ اسفند و دومین کاروان دانشجویان ۲۲ اسفند ماه اعزام خواهند شد.

اما دانشجویان استان اصفهان امسال سفری به «منطقه غیر ممنوعه» خواهند داشت، محمد مرادی، مسئول فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان، با بیان این که بالغ بر هزار دانشجوی خواهر و ۳۰۰ دانشجوی برادر تا پایان سال به منطقه اعزام می‌شوند، عنوان کرد که امسال نسبت به سال گذشته یک دوره به راهیان نور بسیج دانشجویی اضافه شده و تعداد روز آن از سه روز به چهار روز افزایش یافته است.

سفر دانشجویان اصفهان به «منطقه غیر ممنوعه»

مسئول فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان، با اشاره به این که دانشجویان در تاریخ‌های ۱۵، ۱۷، ۱۹، ۲۱ و ۲۳ اسفند به منطقه اعزام می‌شوند، گفت: نام راهیان نور امسال «منطقه غیر ممنوعه» است و علت انتخاب این نام، جذب دانشجویانی است که تا کنون به مناطق جنگی سفر نکرده‌اند.

 وی با اشاره به این که برنامه‌های متنوعی برای راهیان نور برنامه ریزی شده است، خاطرنشان کرد: از جمله برنامه‌های ما روایتگری اقتصادی توسط کارآفرینان برتر کشوری، روایتگری همسران شهدای مدافع حرم و اجرای تئاتر دفاع مقدس در شب‌های راهیان است، با وجود اینکه چند روز از ثبت نام راهیان نور می‌گذرد، خوشبختانه استقبال دانشجویان فوق العاده بوده است و ۸۰ درصد از ظرفیت اردو تکمیل شده است.

اما ثبت نام راهیان نور دانشجویی دانشگاه سمنان در چند روز گذشته آغاز شده است و ظرفیت کاروان‌های دانشجویی دختر و پسر در این دوره، مجموعا حدود ۲۴۰ نفر است.

مهدی عندلیب، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سمنان اظهار داشت: علاقمندان تا ۱۰ اسفند فرصت دارند برای ثبت نام به پردیس شهدا، پایگاه‌های بسیج دانشکده‌ها، سلف‌ها، اتاق ۱۰۷ خوابگاه فرهیختگان و اتاق ۱۲۴ خوابگاه فرزانگان و مسجد امام علی (ع) دانشگاه مراجعه کنند.

اولویت ثبت نام دانشجویان سمنانی با دانشجویان ورودی ۹۷

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سمنان با بیان اینکه اولویت اعزام با دانشجو‌های ورودی ۹۷ است، افزود‌: دانشجویان دختر از ۲۱ تا ۲۶ اسفند و دانشجویان پسر از ۲۲ تا ۲۷ اسفند در سفری پنج روزه راهی مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس می‌شوند.

عندلیب تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در این اردو با قطار به این سفر معنوی اعزام می‌شوند و از مناطق عملیاتی جنوب شامل فکه، شلمچه، دو کوهه، هویزه، کانال کمیل، طلائیه، هور، اروند کنار دیدن می‌کنند. امسال یک‌هزار و ۳۰۰ نفر از دانشگاه‌های سراسر استان به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند.

دانشگاه‌های استان یزد نیز امسال کاروان‌های مستقلی به یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب اعزام خواهند کرد، حسین نمونه، مسئول اردویی بسیج دانشجویی استان یزد، اظهار داشت: از سوی بسیج دانشجویی اردو‌های راهیان نور جنوب در راستای گسترش فرهنگ ایثار، جهاد، مقاومت و دفاع مقدس در بین جوانان دانشجویی و معرفی سیره شهدا و تعمیق معرفت و بصیرت دانشجویان برگزار می‌شود.

اعزام حداقل پنج درصد دانشجویان دانشگاه‌های یزد به راهیان نور

مسئول اردویی بسیج دانشجویی استان یزد، افزود: در این جلسه بر همکاری لازم دانشگاه‌ها برای اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی تأکید و مقرر شد هماهنگی لازم جهت اعزام حداقل ۵ درصد دانشجویان هر دانشگاه صورت پذیرد.

حسین نمونه با بیان اینکه اعزام اردو‌های راهیان نور سال جاری از ۷ اسفند آغاز و تا ۲۲ همین ماه ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: دانشجویان دانشگاه‌های استان یزد جهت ثبت نام می‌توانند به دفاتر بسیج دانشجویی در دانشگاه‌های خود مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار