مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان کرمانشاه خبر داد؛

برگزاری جشنواره «مدهامتان» در کرمانشاه

حجت‌الاسلام «افشین کلات‌پور» از برگزاری جشنواره مدهامتان با حضور بیش از 460 شرکت کننده در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۳۳۶۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳ - 04March 2019
برگزاری جشنواره «مدهامتان» در کرمانشاه //هایپر لینک دفاع پرس اشتباه است/// خبر بازخوانی و تنظیم بهتر///
به گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، نشست خبری جشنواره قرآنی مدهامتان امروز در محل دبیرخانه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان کرمانشاه برگزار شد.
 
در این نشست حجت‌الاسلام «افشین کلات‌پور» سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری سیزدهمین جشنواره قرآنی «مدهامتان» در کرمانشاه اظهار داشت: جشنواره قرآنی مدهامتان در مرحله استانی 14 اسفندماه در کرمانشاه آغاز می‌شود.
 
وی گفت: در این دوره از مسابقات بیش از 400 نفر در دو بخش بانوان و آقایان حضور دارند که از این تعداد 274 نفر خانم و 134 نفر آقا هستند و این مسابقه در دانشکده علوم قرآنی در دو نوبت صبح و عصر در روز سه‌شنبه 14 اسفندماه برگزار خواهد شد.
 
حجت‌الاسلام کلات‌پور تصریح کرد: این مسابقات در 8 رشته قرائت، ترتیل، حفظ کل، حفظ جزء 30، نقاشی آیات، اذان و قرائت نماز برگزار می‌شود.
 
سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان کرمانشاه با اشاره به اهداف برگزاری این مسابقات عنوان کرد: کانون فرهنگی - هنری مساجد با هدف نشر و ترویج معارف قرآنی به منظور ترغیب بهتر جوانان در فعالیت‌های قرآنی در مساجد تلاش می‌کند.
 
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به نزدیک شدن بیست و ششمین سالگرد تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد (18 اسفندماه)، گفت: در استان کرمانشاه 552 کانون فرهنگی هنری مساجد با عضویت بیشتر از 21 هزار نفر داریم و تعدادی از این کانون‌ها در مساجد، زندان‌ها، پادگان‌ها، مراکز دانشگاهی و... فعال بوده و برنامه‌های مختلفی برای اعضا برگزار می‌کنند که عمده این برنامه‌ها نیز به صورت رایگان است.
 
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به مهمترین برنامه‌هایی که قرار است به مناسبت سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار شود داشت و یادآور شد: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، گلباران مزار شهدا، دیدار با مسئولان استان و... اشاره کرد.
 
کلات‌پور درباره فلسفه تشکیل کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نیز اضافه کرد: هدف از تاسیس این کانون‌ها رنگ زندگی بخشیدن به مساجد است تا مردم بدانند مسجد صرفا جای عبادت و دعا نیست.
 
وی با بیان اینکه مسجد علاوه بر مرکز دینی یک مرکز سیاسی، فرهنگی و... نیز هست، گفت: در طول تاریخ از زمان صدر اسلام تا زمان جنگ تحمیلی مسجد جایگاه بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی مردم بوده و این جایگاه امروز نیز باید احیا شود.
 
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه با بیان اینکه نقش مساجد باید برای مردم و خصوصا نسل جوان تشریح شود، خاطرنشان کرد: در این زمینه باید ارتباط بیشتری برای معرفی مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری آن خصوصا در مدارس داشته باشیم.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار