فشار لابی‌های صهیونیستی روی نماینده مسلمان کنگره آمریکا

لابی‌های صهیونیستی در ادامه فشار‌ها بر نماینده مسلمان کنگره آمریکا خواستار اخراج وی از کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان شده‌اند.
کد خبر: ۳۳۶۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰ - 04March 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، فشار‌ها بر «ایلهان عمر»، نماینده مسلمان کنگره آمریکا بابت ابراز مواضع ضدصهیونیستی خود هنوز ادامه دارد و روز دوشنبه گروهی از لابی صهیونیستی در آمریکا خواستار اخراج وی از کمیته قدرتمند «امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا» شدند.

در نامه‌ای به «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که به رویت پایگاه واشنگتن‌فری‌بیکن رسیده، گروهی از سازمان‌های حامی رژیم صهیونیستی عمر را به داشتن مواضع «یهودستیزانه» و ارتباط با گروه‌های ضداسرائیلی متهم کرده و خواستار اخراج فوری وی از کمیته مورد نظر شده‌اند.

این سازمان‌ها از «نانسی پلوسی» و «الیوت انگل»، عضو ارشد دموکرات در مجلس نمایندگان بابت واکنش سریع به سخنان ایلهان عمر انتقاد کرده‌اند.

«ایلان عمر» که یکی از دو زن مسلمانی است که در جریان انتخابات اخیر مجلس نمایندگان آمریکا به کنگره راه یافته اخیراً به نقش لابی موسوم به «کمیته امور آمریکا-اسرائیل» (آیپک) در آمریکا اشاره کرد. همین اشاره کافی بود تا ده‌ها رسانه و مقام سیاسی در آمریکا وی را به «یهودستیزی» متهم کرده و عقب‌نشینی و حتی مجازات وی را خواستار شوند.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا خواستار استعفای وی شده و عمر به دلیل فشار‌ها مجبور شده است بابت مواضعش عذرخواهی کند.

با وجود آنکه حمایت آیپک و دیگر بنیاد‌های صهیونیستی از سیاستمداران آمریکایی موضوعی مخفی نیست و حتی بخشی از مبالغ پرداختی به نامزد‌های ریاست‌جمهوری و کنگره آمریکا به صورت عمومی اعلام می‌شود، اما اشاره رسمی یک عضو کنگره به این موضوع امری کم‌سابقه است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار