معرفی کتاب؛

«یادهای ماندگار»

کد خبر: ۳۳۶۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۸ - 01April 2019

«یادهای ماندگار»به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کتاب «یادهای ماندگار، یادنامه شهدای روحانی اهل سنت استان آذربایجان غربی» که به سفارش ستاد گنگره سرداران و 12 هزار شهید استان آذربایجان غربی منتشر شده است، به اختصار به زندگی و اندیشه‌های 25 شهید اهل سنت پرداخته است.

«ماموستا ملا احمد احمدی»، «ما‌موستا ملا محمد عظیمی»، «ماموستا ملا یوسف فتاحی»، «ماموستا ملا عزیر جنگلی»، «ماموستا ملا رضا شیخ رشیدی»، «ماموستا ملا محسن حسینی» و... از شهدایی است که در این کتاب به زندگی آنها پرداخته شده است.

قسمتی از متن کتاب:

خطبه‌های آتشین و هراس دشمنان

«ملا احمد سالک و عارفی از دیار نیکان بود که حضورش لرزه بر اندام کوردلان منافق افکنده بود و موحدی بود که نوای وحدتش، نقشه‌های منافقین سیاه را نقش بر آب کرد. این روحانی آزاد اندیش، در خدمت به اسلام و انقلاب از هیچ تهدید و توطئه‌ای از سوی دشمنان کوردل هراس و واهمه نداشت و خطبه‌های آتشین او در نماز جمعه برادران اهل تسنن، روشنگر مسلمانان آن دیار بود.»

مدال درخشان شهادت

«حضور ضد انقلاب در مناطق کرد نشین که برابر برنانه اربابان خارج نشین‌شان با ایجاد جو خفقان بود که عرصه را برای پیروان و عاشقان نظام حمهوری اسلامی تنگ و تنگ‌تر کنند، او تبلیغ انقلاب و پرده برداشتن از ماهیت پلید خفاشان گریزان از نور اسلام را رسالت الهی خویش می‌دانست و از این راه، مردم را از کید آن منافقان ضد انقلاب آگاهی می‌بخشید و مکرشان را به خودشان برمی‌گرداند بدین ترتیب او خار چشم دشمنان انقلاب و امید حق جویان و مردم مظلوم منطقه بود. او عالم وارسته‌ای بود که همیشه عملش، گفتارش را تایید می‌کرد.»

ناظر و امین مردم در انتخابات مجلس خبرگان

«ملا احمد در انتخابات مجلس خبرگان در سال 1361 به عنوان رییس صندوق و ناظر و امین مردم جهت دریافت آرا انتخابات گردید و برای سرکشی به صندوق‌های رای گیری به روستاهای دور و نزدیک مامور گردید. خفاشان شوم دموکرات و خلقیان ضد خلق که وجود این شمع تابناک را در مسیر اهداف شومشان خطرناک یافتند، سعی در خاموشی‌اش نمودند و سر انجام در نوزدهم آذر ماه 1361 هنگامی که صندوق انتخابات خبرگان را به ده شمس اشنویه می‌برد در روستای نالوس در کمین ضد انقلاب افتاده و به دست مزدوران خائن، ترور شد.»

«یادهای ماندگار، یادنامه شهدای روحانی اهل سنت استان آذربایجان غربی» در 334 صفحه به کوشش «اسماعیل تقی زاده» تالیف و توسط نشر «جبهه‌لر» و به سفارش ستاد گنگره سرداران و 12 هزار شهید استان آذربایجان غربی در هزار نسخه منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار