سرلشکر باقری در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دافوس آجا:

قلدری ابرقدرت‌ها را برنمی‌تابیم/ تجارب دفاع مقدس منشأ تحول نیرو‌های مسلح است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه هرگز قلدری ابرقدرت‌ها را برنمی‌تابیم، گفت: ما به عنوان یک کشور مستقل هرگز از مشی و راهبرد‌های دیگران استفاده نخواهیم کرد.
کد خبر: ۳۳۶۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲ - 05March 2019

قلدری ابرقدرت‌ها را برنمی‌تابیمبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش اظهار داشت: افتخار ما این است که تمامی راهبرد‌های این کشور بر اساس مبانی و تعالیم دین اسلام صورت می‌گیرد و ما متدین به دینی هستیم که برای علم و دانش اهمیت قائل است.

وی با بیان اینکه در دین مبین اسلام، برتری با دانشمندان و آگاهان است، افزود: حضرت علی (ع) دانش را عامل قدرت می‌دانند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: ما به دانش، تولید دانش، آموختن دانش به دیگران و فراگیری علم و دانش برای خود به عنوان یک وظیفه و افتخار و یک اولویت نگاه و به این مسئله افتخار می‌کنیم.

سرلشکر باقری گفت: علم عامل برتری است و هرکس به آن دست یابد به عامل برتری دست یافته است و هرکس از آن دور باشد، دیگران بر او مسلط خواهند شد.

وی یادآور شد: اساتید دافوس تنها به ارائه درس اکتفا نکردند، بلکه با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل و در کنار فرماندهان بزرگی همچون شهید «صیاد شیرازی» وارد عرصه طراحی عملیاتی شده و با ارائه پیشنهادات مؤثر، موجب پیشرفت عملیات‌ها دفاع مقدس می‌شدند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه ما به عنوان یک کشور مستقل هرگز از مشی و راهبرد‌های دیگران استفاده نخواهیم کرد، افزود: ما پیرو امامی هستیم که گفت «خود باید راهبردها، سیاست‌ها و دکترین‌های کشور را تدوین و تدبیر کنید» و با گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور ما همچنان راهبرد‌های خود را بر اساس نیاز‌ها و برنامه‌های خود تعیین می‌کند.

سرلشکر باقری عنوان کرد: ما از دانش دیگران استفاده می‌کنیم، اما از کسی تقلید نمی‌کنیم؛ لذا نگاه ما در سطح جهان متفاوت است.

این مقام عالی‌رتبه نظامی گفت: کشور ما در گام دوم انقلاب با دارا بودن تجربه ۴۰ ساله، نگاه آرمانی به مسئله علم و دانش دارد.

وی با بیان اینکه ما هرگز قلدری ابرقدرت‌ها را برنمی‌تابیم، افزود: ما امروز با تهدیدات متنوعی مواجه‌ هستیم، اما همواره برای همه ملت‌ها توصیه استقلال را داریم و به این جهت مورد دشمنی قدرت‌های فرامنطقه‌ای و ایادی‌شان قرار گرفته‌ایم.

سردار باقری ادامه داد: ما امروز به همین دلیل با انواع تهدیدات ناهمتراز مرتبط با کشور‌های فرامنطقه‌ای و تهدیدات همتراز مرتبط با ایادی کشور‌های فرامنطقه‌ای و از طرف دیگر با جنگ‌های نیابتی و تهدیدات امنیتی مرتبط با گروهک‌های مورد حمایت دشمنان مواجه هستیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: طیف‌های متنوعی از تهدیدات وجود دارد و باید خود را برای مقابله با این تهدیدات آماده کنیم که نقش دانشگاه‌های نظامی بویژه دافوس در شناخت و ترسیم تهدیدات پیش رو و ایجاد راهکار‌های مقابله، مورد توجه و با اهمیت است.

وی افزود: دنیا می‌بیند که چگونه کشوری در چهار دهه، هر روز شاداب‌تر از قبل با تهدیدات مقابله کرده و سعی کرده با همسایگان خود بهترین روابط را داشته باشد آن هم در منطقه‌ای که در ناامنی کامل است.

سرلشکر باقری با اشاره به پیشرفت‌های انقلاب اسلامی در حوزه برقراری امنیت در منطقه ناامن غرب آسیا گفت: دنیا امروز شاهد است که ایران اسلامی در برابر طیف متنوعی از تهدیدات با شادابی امنیت خود را حفظ کرده است و از فرصت‌ها در راستای ثبات و امنیت پایدار منطقه استفاده می‌کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه امروز برای عبور کشور از مشکلات پیش رو مسئولیت سنگینی بر عهده نیرو‌های مسلح است، تصریح کرد: نقش مراکز علمی و دانشگاهی و بهره‌گیری از تجارب ارزنده پیشکسوتان در کنار استعداد‌های جوان در این رابطه ویژه است.

وی با بیان اینکه استعداد‌های جوان و دانش‌آموختگان این دانشگاه می‌توانند منشأ تحول و شکوفایی نیرو‌های مسلح باشند، افزود: قطعا بهره‌گیری از تجارب ارزنده دوران دفاع مقدس و فرآیند آموزشی بعد از آن و تحقیقات، پژوهش‌ها و آموزش‌ها، می‌تواند در این عرصه تعیین‌کننده و راهگشا باشد.

سردار باقری با اشاره به نقش ارتش در مقابله با گروهک‌ها و عناصر ضد انقلاب و همچنین مقابله با دشمن بعثی، گفت: ایجاد ثبات در کشوری که با یک انقلاب همه‌جانبه روبه‌رو شده بود و عناصر ضد انقلاب در آن ایجاد ناامنی می‌کردند کار ساده‌ای نبود، اما ارتش توانست این توطئه‌ها را سرکوب کند و پس از آن نیز جهان استکبار که آرمان‌های انقلاب اسلامی را مغایر با اهداف مداخله جویانه و استعماری خود می‌دید، یک جنگ تمام‌عیاری را علیه ملت ایران ایجاد کرد و از خلیج فارس، تنگه هرمز تا شهر‌ها را برای ملت ایران ناامن کنند، اما ارتش در کنار سایر نیرو‌های مسلح ایستادگی کرد و اجازه قدرت‌نمایی به دشمن متجاوز را نداد.

وی ادامه داد: دشمن بعد از تصرف عراق و افغانستان مسئله تهدید نظامی علیه ایران اسلامی را مطرح کرد؛ اما توان بازدارندگی و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در جهت ارتقای توان رزمی باعث شد تا دشمن متوجه هزینه‌های بسیار زیاد تهاجم علیه ایران شود و از این اقدام خصمانه عقب بکشد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان گفت: همان‌طوری که فرمانده معظم کل قوا فرمودند: دیگر دوران بزن و در رو تمام شده است و امنیت پایدار امروز نتیجه کار رزمندگان و ایثار گران در ارتش، سپاه و سایر نیرو‌های مسلح است و مسئولیت ادامه این راه دشوار بر عهده شما افسران و دانش آموختگان است.

 بنا بر این گزارش، در پایان این مراسم سرلشکر باقری از موزه جنگ این دانشگاه بازدید کرد. همچنین از دانش‌آموختگان برتر دافوس آجا قدردانی شد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار