سردار اشتری در جمع فرماندهان ناجا:

ناجا در مأموریت‌های محوله موفق عمل کرده است/ امروز تهدید نظامی برای کشور ما متصور نیست

فرمانده ناجا گفت: نیروی انتظامی ثابت کرده در هر حوزه‌ای که ورود پیدا کرده است با برنامه‌ریزی مناسب، موفق ظاهر شده و این موضوع در 15 سال اخیر قابل مشاهده است.
کد خبر: ۳۳۶۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰ - 05March 2019

نیروی انتظامی در ماموریت‌های محوله موفق عمل کرده است/ امروز تهدید نظامی برای کشور ما متصور نیستبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‎پرس، سردار «حسین اشتری» فرمانده ناجا در جمع فرماندهان انتظامی شهرستان‌های سراسر کشور با اشاره به برگزاری دوره‌های مدیریت بحران در ناجا، اظهار داشت: امیدواریم برگزاری این دوره‌ها بتواند ما را در رسیدن به اهداف‌مان و ارتقاء توان عملیاتی و آموزشی فرماندهان کمک کند و دستاورد‌های مطلوبی برای نیروی انتظامی داشته باشد.

سردار اشتری با بیان اینکه فرماندهان انتظامی شهرستان‌ها در صف اول اجرای مأموریت‌ها هستند، تصریح کرد: فرماندهان بایستی بر ارتقاء آمادگی و توان عملیاتی رزمی پلیس بر مبنای تهدیدات و آینده پژوهی تمرکز کنند.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور به وقایع و حوادث صورت گرفته از دی ماه سال گذشته تاکنون اشاره و خطاب به فرماندهان انتظامی سراسر کشور بیان کرد: خوشبختانه با هوشیاری، هوشمندی و آمادگی ناجا و نیز دیگر دستگاه‌های امنیتی، هدایت‌های داهیانه رهبرمعظم انقلاب و نیز حضور مردم ولایی و بصیر کشورمان، توطئه‌ها و تهدیدات دشمنان یکی پس از دیگری خنثی شد.

سردار اشتری به تعامل مطلوب ناجا با نیرو‌های مسلح اشاره و خاطرنشان کرد: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی ستادکل، نیروی انتظامی از لحاظ آمادگی در سطح مناسبی قرار دارد و بر همین اساس درصدد هستیم تا این آمادگی‌ها را ارتقاء دهیم.

فرمانده ناجا به دسته‌بندی تهدیداتی که هر کشوری با آن مواجه است، اشاره و خاطرنشان کرد: تهدیدات را می‌توان به دسته‌های نظامی، امنیتی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و فضای مجازی تقسیم کرد.

وی افزود: امروز تهدید نظامی برای کشور ما متصور نیست، اما ما باید بنا به تاکیدات مؤکد فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله امام خامنه‌ای عزیز، همواره آمادگی خود را حفظ و بر ارتقاء آن بیفزاییم.

سردار اشتری افزود: در زمینه تهدیدات امنیتی، دشمن از سال 96 تاکنون در چندین مرحله تحرکاتی را آغاز کرد که می‌توان از حمله به حرم مطهر امام راحل و مجلس شورای اسلامی، حادثه چابهار و نیز حمله به مرزبانان نام برد که خوشبختانه در این زمینه با هوشیاری نیرو‌های انتظامی و نیز دیگر دستگاه‌های امنیتی، این تحرکات خنثی شدند.

وی موضوع اقتصاد را دیگر عامل تهدید دشمن عنوان کرد و افزود: ناکارآمدی و کج‌کارکردی برخی مدیران در رفع نیاز‌های معیشتی مردم موجب شده تا نیروی انتظامی با این معضلات درگیر شود.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور در بخش دیگری از سخنان خود بر اشراف اطلاعاتی فرماندهان انتظامی شهرستان در اجرای ماموریت‌ها تاکید و تصریح کرد: فرماندهان بایستی بدانند که تصمیم درست در زمان اجرای ماموریت‌ها جز با «اشراف اطلاعاتی» محقق نمی‌شود.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: دشمن برای ضربه زدن به نظام برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده و بر آن متمرکز شده و در این زمینه از هیچ اقدامی فروگذار نکرده البته ناکارآمدی در بخش‌های مدیریتی به این اقدامات دامن زده است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های خوب خود استفاده کنیم، گفت: نیروی انتظامی بار‌ها ثابت کرده که در هر حوزه‌ای ورود پیدا کند با برنامه ریزی‌های مناسب موفق ظاهر شده و این موضوع در 15 سال اخیر در نیروی انتظامی قابل مشاهده است.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور خاطرنشان کرد: امروز نیرو‌های ما کارآمدتر از گذشته، باتجربه‌تر و نیز با تجهیزات به روزتر، منسجم‌تر از قبل عمل می‌کنند.

سردار اشتری به حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال اشاره و بیان کرد: مردم با این حضور پرشور و شعور خود نشان دادند با همه مشکلات موجود حساب نظام، انقلاب و رهبری را جدا کرده‌اند به نحوی که این حضور پررنگ‌تر از سال‌های گذشته بوده است.

فرمانده ناجا در ادامه تصریح کرد: مدیریت بحران یک کار علمی است که با بهره‌گیری از تجربیات گذشته و با کمک نیروی انسانی مومن، متعهد و باتجربه قابل حل خواهد بود.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور به اولویت‌های نیروی انتظامی در سال 98 اشاره و بیان کرد: ارتقاء معرفت دینی و معنویت همراه با تعالی رفتار، شایسته‌سالاری و جوان‌گرایی، صیانت از کارکنان و خانواده آنان، ارتقاء خدمات معیشتی خرسندساز، اشراف اطلاعاتی و توسعه و ارتقای یگان‌های عملیاتی از جمله یگان‌های ویژه، امداد، مرزبانی، تکاوری، مقابله و مبارزه با تهیه و توزیع مواد مخدر، سرقت‌های خرد و کلان، قاچاق کالا و ارز و سوخت، پیش بینی و پیشگیری معضلات اجتماعی با تأکید بر برخورد با مفاسد اجتماعی، ایجاد تحول در کلانتری‌ها و پاسگاه‎ها، توسعه و ارتقاء آموزش و... از اولویت‌های پیش رو ناجا در سال آینده به شمار می‌آید.

سردار اشتری، از نیروی انتظامی به عنوان سازمانی انسان‌محور که با تکیه بر افراد مأموریت‌های خود را انجام می‌دهد، نام برد و افزود: هنگامی که ما افراد توانمند، شایسته، انقلابی، مومن، متعهد و با انگیزه در اختیار داشته باشیم می‌توانیم مأموریت‌های خود را به نحو احسن انجام دهیم گرچه امکانات نیز در انجام هرچه بهتر مأموریت‌ها به ما کمک می‌کند اما سازمان ما تکیه اش بر روی افراد خواهد بود.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور به طرح‌های ناجا در تحول کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها اشاره و بیان کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، نیروی انتظامی را ویترین نظام و نیرو‌های مسلح می‌دانند و همواره بر این موضوع تأکید دارند که کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها که با مردم بیشترین ارتباط و تعامل را دارند، برخورد مناسب داشته باشند؛ چرا که هرگونه رفتار در این مراکز می‌تواند به کل نظام تعمیم داده شود.

سردار اشتری در ادامه سخنان خود به بیانیه رهبرانقلاب در خصوص گام دوم انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: ایشان در این بیانیه هفت توصیه دارند که در اولویت برنامه‌های نیروی انتظامی قرار دارد و بایستی بدانیم که این بیانیه برای ما برکاتی نیز به همراه خواهد داشت.

فرمانده ناجا به موضوع خیرین امنیت ساز اشاره و تصریح کرد: استفاده از این ظرفیت که از سوی فرماندهی معظم کل قوا در سال 1395 ابلاغ شد باید پیگیری و عقب افتادگی‌ها را در این رابطه برطرف کنیم.

وی خطاب به فرماندهان انتظامی استان‌های سراسر کشور، اظهار داشت: در حد توان سعی کنید برای پرسنل تحت امر خود به عنوان یک برادر بزرگتر و پدری مهربان عمل کنید و در حد توان در صدد رفع مشکلات آنان باشید.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور بر سرکشی به خانواده معظم شهدا و متوفیان ناجا و پیگیری امور آن‌ها تاکید و خطاب به فرماندهان انتظامی شهرستان‌های سراسر کشور، گفت: نباید در منطقه‌ای از حوزه استحفاظی شما، خانواده شهیدی وجود داشته باشد که شما آن را نشناسید که این موضوع به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

سردار اشتری بر لزوم استفاده از ظرفیت سربازان نخبه و دیدگاه‌ها و نظرات آن‌ها در مأموریت‌ها اشاره و بیان کرد: مسئولان و فرماندهان بایستی نسبت به سربازان، دیدگاه پدرانه و برادرانه داشته باشند و همان‌گونه که انتظار دارند با فرزند و یا برادر آن‌ها رفتار شود، با سربازان وظیفه خود رفتار کنند.

سردار اشتری بر نظارت فرماندهان بر رده‌ها و مقر‌های تحت امر خود تاکید و بیان کرد: این امر در پیشبرد اهداف تأثیرگذار است البته اشراف به مجموعه تحت امر و نیز شناخت افراد زیرمجموعه بایستی به نحو احسن انجام شود.

وی تصریح کرد: در ایام پایانی سال قرار داریم و رعایت حال مردم در همه امور نظیر ترافیکی و آمد و شد بایستی سرلوحه کار قرار گیرد.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور بر برخورد مهربانانه ماموران با مردم تأکید و خاطرنشان کرد: با هنجارشکنان و مزاحمان نوامیس که مخل آسایش و آرامش شهروندان می‌شوند، قاطعانه برخورد می‌کنیم.

سردار اشتری بر لزوم توجه به خانواده به ویژه همسران کارکنان اشاره کرد و افزود: نباید اجازه داد خستگی کار منجر به این شود که ما از خانواده خود که نقش بسزایی در پیشبرد مأموریت‌های ما دارند، غافل بمانیم.

سردار اشتری در پایان گفت: امروز تقویت روحیه در پرسنل برای پیشبرد اهداف ما تأثیرگذار خواهد بود و باید بتوانیم با این کار به لطف الهی و همت شما و هدایت‌های مقام معظم رهبری مأموریت‌ها را به درستی انجام دهیم.

بنا بر این گزارش، در حاشیه این کارگاه آموزشی، سردار اشتری با خانواده جانباز 50 درصد «جهانگیر بهادران» دیدار و از آنان تقدیر کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها