مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان عنوان کرد؛

ترویج ارزش‌های دفاع مقدس توسط خانواده شهدا مهمترین راه مقابله با توطئه دشمنان

سرهنگ «محمدحسن سلامی» گفت: ترویج و تبیین فرهنگ ارزش‌های دفاع مقدس توسط خانواده رزمندگان و شهدا مهمترین راه برای مقابله با توطئه‌های دشمنان نظام و اسلام است.
کد خبر: ۳۳۶۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵ - 05March 2019

ترویج ارزش های دفاع مقدس توسط خانواده رزمندگان و شهدا مهمترین راه مقابله با توطئه دشمنانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در ششمین همایش «اسوه‌های صبر و مقاومت» که به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه (س)  که با حضور  «غلامعلی افروز» رئیس اندیشکده خانواده در مرکز الگوی اسلامی ایرانی و جمعی از خانواده شهدا و ایثارگران در مرکز فرهنگی دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: سمنان یکی از استان‌های پر افتخار در دوران دفاع مقدس است که از نظر تعداد شهدا و شاخص‌های ایثارگری جزو رتبه‌های اول کشور محسوب می‌شود.

این مسئول گفت: در دوران سخت دفاع مقدس، نقش زنان، یک نقش فوق العاده بود؛ نقش مادران شهدا، نقش همسران شهدا، نقش زنان مباشر در میدان جنگ، در کارهای پشتیبانی و بعضاً بندرت در کارهای عملیاتی و نظامی  یک نقش فوق العاده بود.

وی ادامه داد: نمی توانیم نقش مهم و اثرگذار مادران و همسران بزرگوار شهدا در تاریخ پرافتخار کشورمان را فراموش کنیم، امروز نیز شهدا و خانواده های معظم و معزز آنها در پاسداشت ارزش ها و اصول انقلاب و دفاع از حریم اهل بیت (ع) نقش ایفا می کنند.

سلامی یادآور شد: بدون شک رمز پیروزی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس ایمان و توکل به خدا، تبعیت محض از ولایت فقیه، روحیه جهادی و انقلابی بود.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان گفت: امروز دشمن از طریق اقتصادی به جنگ ایران آمده و جنگ امروز از جنگ دیروز سخت‌تر است و دشمن درصدد است از راه  جنگ فرهنگی و اقتصادی به ملت ایران آسیب بزند.

وی با بیان اینکه دشمن برای ایجاد تشکیک در باورها و اعتقادات مردم ایران جنگ رسانه‌ای را به راه انداخته است افزود: دشمن به فراست دریافته که توان مقابله نظامی با ایران اسلامی را ندارند و به همین دلیل جنگ مخرب و تاثیرگذار تهاجم فرهنگی را بنا نهاده است.

سلامی بیان داشت: باید با هوشیاری و آینده نگری و اشاعه فرهنگ ناب ایرانی اسلامی و آشنایی و انس نسل جدید با آمیزه های شهدا با توطئه دشمنان مبارزه کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: استان سمنان 40 هزار رزمنده به میدان های جنگ  در دفاع مقدس و دفاع  از حرم اهل بیت(ع)  اعزام کرده که ترویج و تبیین فرهنگ ارزش های دفاع مقدس توسط خانواده رزمندگان و شهدا مهمترین راه برای مقابله با توطئه های دشمنان نظام و اسلام است.

این مسئول ادامه داد: نقش خانواده های ایثارگران، جانباران و شهدا در دوران دفاع مقدس و دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی ارزنده و ستودنی دانست و آسایش امروز برگرفته از ایثارگری، صبر و شکیبایی خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزادگان است.

وی با بیان اینکه اقتدار و عزت جمهوری اسلامی ایران، مرهون رشادت رزمندگان و مجاهدت ایثارگران و شهدا است، متذکر شد: در دوران حیات طیبه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، حوادث بزرگی همچون هشت سال دوران دفاع مقدس را از سر گذرانده که اگر ایثار و فداکاری رزمندگان نبود، امروز استقلال همه جانبه نداشتیم و حقانیت انقلاب ما در جهان به خطر افتاده بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار