شهره لرستانی در دیدار صمیمانه هنرمندان با فرمانده سپاه تهران:

تلویزیون طرح‌هایم را نپذیرفت؛ چون زیرمیزی ندادم/ نحوه حمایت سپاه از آثار هنرمندان

شهره لرستانی گفت: ۳۱ سال است که فعالیت بی‌حاشیه داشتم، اما طی ۵ سال گذشته هر طرحی را برای کارگردانی به هر شبکه‌ای بردم، نپذیرفتند به خاطر اینکه اهل زیرمیزی دادن نبودم.
کد خبر: ۳۳۶۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹ - 05March 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس به نقل از فارس، دیدار صمیمانه سردار یزدی فرمانده سپاه تهران بزرگ با برخی نویسندگان و شاعران بسیجی شامگاه گذشته در پاتوق خبر برگزار شد.

جلوداریان: برای جلوگیری از سرقت ادبی و یا پیگیری مسائل حقوقی شاعران و نویسندگان وکیلی در نظر گرفته شود

بر اساس این گزارش در این نشست برخی از شاعران و نویسندگان به ایراد سخن پرداخته و مطالبی را خواستار شدند. سارا جلوداریان از بانوان شاعر پیش از شعرخوانی درخواست کرد برای جلوگیری از سرقت ادبی و یا پیگیری مسائل حقوقی شاعران و نویسندگان وکیلی در نظر گرفته شود تا این موارد قضایی را پیگیری کنند.

علی خانپور شعری در وصف حضرت امیر خواند و سیدبیژن ناپلئونی پیش از قرائت شعری که به مناسبت ورود حضرت امام خمینی (ره) به ایران سروده بود، گفت: شیرازی هستم، و افتخار می‌کنم عضو بسیج هنرمندانم.

در این دیدار همچنین احمد بهمن یکی از رمان‌های خود را که با محوریت مدافعان حرم بود تقدیم سردار یزدی کرد و گفت: باید کتاب‌هایی با این مضمون‌ها گسترش یابد. بنده چند کتاب آماده چاپ دارم که امیدوارم با همکاری بسیج منتشر شود.

عباس علیجانی نیز در این دیدار شعر خواند.

سکینه زائری، وجیهه زحمتکش و ندا نوروزی از جمله شاعرانی بودند که شعر خواندند. نوروزی پس از شعرخوانی توقع ما از بسیج هنرمندان این است که با توجه به حوزه اختیاری که دارند، به شاعران جوان بها داده و چاپ آثار و اشعار آن‌ها همت شود. ما به محافلی این گونه نیازمندیم.

لرستانی: جای من در تلویزیون نیست/ هدیه‌ای با ارزش‌تر از کتاب نداریم

شهره لرستانی از بازیگران صداوسیما نیز در این نشست صمیمانه اظهار داشت: تمام بچگی من با شعر و شاعری توأمان بود و در دریایی از کتاب بودیم. هدیه‌ای با ارزش‌تر از کتاب دریافت نکرده و نداریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در منزلمان پنج هزار جلد کتاب و سه هزار نسخه سی‌دی دارم، گفت: این کتاب‌ها و سی‌دی‌ها تمام زندگی‌ام را تشکیل می‌دهند. پدرم ۳۲ سال در این کشور قاضی بود، ولی الان بیمار است و در منزل به سر می‌برد. او شاعر است و تاکنون ۲ مجموعه از آثارش منتشر شده است.

این هنرمند تلویزیون در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه حاصل زندگی من مطالعه است، گفت: در کشور ما چاپ کردن کتاب مسئله نیست، بلکه توزیع آن مهم است.

وی گفت: ۳۱ سال است که فعالیت هنری بی‌حاشیه داشتم، اما به مدیران تلویزیون بگویید طی پنج سال گذشته هر طرحی را برای کارگردانی به هر شبکه‌ای بردم، نپذیرفتند به خاطر اینکه اهل زیرمیزی دادن نبودم. من پای سفره پدرم بزرگ شدم و یک لر هستم. جای من به عنوان کارگردان و صاحب اندیشه در تلویزیون نیست، فقط از من می‌خواهند برای دیگران بازی کنم و این دردناک است. تمام در‌ها را زدم، بسته بود جز در خانه خدا.

لرستانی در ادامه شعری از پدرش با موضوع حضرت علی (ع) خواند.

در این برنامه بهمن بلنده در سخنانی گفت: همه دغدغه پول دارند نه دغدغه کار فرهنگی. مسئول فرهنگی ما حاضر نیست حتی یک دقیقه با بنده صحبت کند، درحالی‌که من تنها می‌خواهم فیلمم را بسازم آن هم با محوریت دفاع مقدس، اما هیچ مسئولی شنونده نیست.

انتشار ۲ عنوان کتاب شعر با موضوع مقاومت و دفاع مقدس در سال ۹۸

در پایان این نشست سرهنگ صمدی‌نیا به درخواست‌های شاعران و نویسندگان غایب اشاره کرد و گفت: این دوستان خواهان آن هستند تا از طریق برگزاری جشنواره کتاب سال بسیج یا دانشجویی، برترین‌ها تقدیر و حمایت مالی شوند. نکته دیگر اینکه آثار توسط انتشارات نشر ۲۷ منتشر شود. دیگر اینکه جشن امضا و رونمایی از آثار دفاع مقدس شناسایی و آموزش شعرا و نویسندگان نخبه در بسیج دانش‌آموزی و بسیج دانشجویی مدنظر قرار گیرد. برخی از ادبا نیز خواهان آن بودند که سربازی شعرا و نویسندگان در بسیج طی شده و آثار برگزیده از سوی نویسندگان جوان برای دانش‌آموزان و دانشجویان معرفی شود.

همچنین در این نشست اعلام شد: با دستور سردار یزدی برای سال ۹۸ از طریق نشر ۲۷ سپاه تهران ۲ عنوان کتاب شعر با موضوع مقاومت و دفاع مقدس در ۱۵۰ صفحه تدوین، چاپ و حمایت خواهد شد ضمن اینکه اگر کتابی با موضوع دفاع مقدس به چاپ رسیده باشد می‌توانیم در نمایشگاه‌هایی که برگزار می‌شود از سوی نشر ۲۷ به امانت دریافت کرده و میزان فروش را به صاحب اثر ارجاع دهیم.

یزدی: دشمن دروغ می‌گوید که گزینه‌هایش روی میز است؛ آن‌ها جرات مقابله با ما را ندارند

در پایان این نشست سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه تهران بزرگ در جمع شعرا و نویسندگان گفت: قصه پرغصه هنرمندان تنها متعلق به ایران نبوده، بلکه طی پنج سالی که در اروپا زندگی می‌کردم با جزئیات هنر آشنا هستم ضمن اینکه همسرم نیز کتاب‌هایی در حوزه کودکان و نوجوانان تألیف کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه با شعر نیز بیگانه نیست، گفت: مسائل مطرح‌شده در این نشست اغلب جزو مسائل فراگیر در دنیاست که به هنرمندان توجه نمی‌شود و یا تنها عده خاصی مورد عنایت هستند و یا اینکه این توجه توسط خود هنرمندان به اهالی هنر صورت می‌گیرد.

فرمانده سپاه تهران اضافه کرد: ما در پی آن هستیم تا جلساتی که برگزار می‌شوند حلقه وصلی بین هنرمندان کشورمان شود. نکته دیگر اینکه موارد را آسیب‌شناسی کنیم و ببینیم در چه مقاطعی مشکل داریم.

یزدی ضمن بیان مواردی تصریح کرد: این جلسات با دوستان بسیج هنرمندان ادامه‌دار خواهد بود و مطالب به مسئولان مرتبط منتقل می‌شود. نکته دیگر اینکه هنرمندان ما به دلیل نوع کاری که دارند ممکن است گرفتار افراد شیاد شوند، ازاین‌رو وکالت هنرمندان را عهده‌دار خواهیم شد. بنده نیز حقوق‌دان هستم و تاکنون نیز کمک‌هایی شده است، ضمن اینکه یکی از کار‌های بسیج حقوق‌دانان، یاری رساندن به هنرمندان است.

وی بیان کرد: ما می‌توانیم کتاب‌های دوستان را در برنامه راهیان نور با نرخ پایین توزیع کنیم؛ چرا که آن مکان‌ها بهترین محل برای ارائه کتاب‌های دفاع مقدس است، ضمن اینکه یکی از دوستان از نذر فرهنگی سؤال پرسید که ما می‌توانیم نرخ پایین را همراه با نذر فرهنگی انجام داده و قیمت نهایی فروخته‌شده را به صاحب اثر بازگردانیم.

فرمانده سپاه تهران با اشاره به ناتوانی آمریکایی‌ها در خلیج‌فارس و تهدید‌های توخالی آن‌ها تصریح کرد: ۳۷ سال است آمریکایی‌ها زیر پای ما هستند، جرأت حرکت ندارند که این نشانه آن است که ما دارای یک تفکری هستیم که دشمن را متوقف کرده است. آن‌ها دروغ می‌گویند که گزینه‌هایش روی میز است. آمریکایی‌ها حتی جرات ندارند کاری صورت دهند، چون امروز دشمنان از تفکر بسیجی می‌ترسند. این تفکر برای یک دوره قبل نبوده بلکه برای امروز است.

وی گفت: امام و رهبر انقلاب فرمودند؛ جوان‌های امروز اگر از جوانان صدر انقلاب بهتر نباشند، کمتر نیستند و این سخن، امروز اثبات‌شده است. چراکه ما امثال حججی‌ها کم نداریم. پس جوانان ما امروز مقابل دشمن را گرفتند و دشمن از آن‌ها می‌ترسد.

سردار یزدی در پایان گفت: امیدوارم خدا به قلم و فکرتان برکت بدهد؛ چراکه اگر تفکر انقلابی و اسلامی ما باقی مانده به واسطه قلم و حرکت‌های شماست. یک پاراگراف یا یک بند شعر تأثیری دارند که هیچ نوشته‌ای ندارد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار