برگزیدگان جشنواره اینفوگرافیک «رسانه سرخ» معرفی شدند؛

شکرخواه: شهدا دارای عمق، پرسپکتیو و ریشه‌اند آن‌ها را به یک عکس خلاصه نکنیم

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه یک شهید تنها یک عکس نیست بلکه یک خانواده، قبیله و تبار است، گفت: یک شهید را نباید تنها به یک عکس تبدیل کنیم چراکه او عمق، پرسپکتیو و ریشه دارد. ما کم‌ریشه هستیم و کم وقت می‌گذاریم.
کد خبر: ۳۳۶۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶ - 05March 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین اختتامیه نخستین جشنواره اینفوگرافیک «رسانه سرخ» 40 سال ایثار و پایداری صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در حوزه هنری برگزار شد.

یونس شکرخواه استاد دانشگاه تهران در این مراسم با بیان اینکه یک شهید تنها یک عکس نیست بلکه یک خانواده، قبیله و تبار است، اظهار داشت: یک شهید را نباید تنها به یک عکس تبدیل کنیم چراکه او عمق، پرسپکتیو و ریشه دارد. ما کم ریشه هستیم و کم وقت می‌گذاریم.

وی به اهمیت دادن نسبت به کارهای شهدا تاکید کرد و گفت: کار شهدا را تباه نکنیم؛ من از ساعت هشت صبح آثار اینفوگرافیک «رسانه سرخ» را دیدم. این آثار هنوز به متن وفادارتر هستند تا تصویر؛ قطعاً هیئت داوران که 300 اثر را داوری کرده‌اند به کیفیت اهمیت خواهند داد. لطفاً کیفیت را قربانی کمیت نکنید و عجله نکنید که یک شبه بخواهیم گرافیک خبری بکشیم بلکه با حوصله نگاه کنیم و ورق بزنیم و کار را به جایی برسانیم که ارزشمند باشد.

این استاد دانشگاه تهران عنوان کرد: باید به شهدا ادای دین کرد اما نه با سرعت و کپی‌کاری و کمیت بلکه شریفانه و صبورانه و به وقت باید به شهدا ادای دین کنیم. «سید فرید قاسمی» یک گنج بزرگی است که می‌تواند در تاریخ مطبوعات ما ریشه‌های گرافیک اطلاع‌رسانی و خبری را به رخ بکشد. قسم خورده به شما می‌گویم که گرافیک خیلی زودتر از سال 1982 یواس‌ای تودی در این مرز و بوم جریان داشته است چون تمام تاریخ جامعه آمریکایی به 400 سال نمی‌رسد.

شکرخواه گفت: امیدوارم روزی سیدفرید قاسمی گنجینه تاریخی اسناد و مدارک خودش را باز کند و با یک فرصت و پشتیبانی مناسب بتواند دارایی ما را در این زمینه بیرون بکشد.

وی خطاب به روزنامه نگاران اظهار داشت: دوستان روزنامه نگار! تصویر هیچ محتوای ضعیفی را نجات نمی‌دهد. قوی کار کنید تا کار گرافیکی قوی‌تر تولید شود.

در ادامه آثار برتر حوزه‌های مختلف معرفی شدند.

برگزیدگان اینفوگرافیک متحرک:

رتبه اول: محمد ملانزاد «شماره ۶۵۵»
رتبه دوم: بهروز قزل«حمله شیمایی»
رتبه سوم: محمد یزدان‌پرست «پیشرفت‌های حوزه صنعت»
تقدیری این بخش براب اثر «ایران نانو» به رضا فراهانی تقدیم شد.

اینفو گرافیک‌های ایستا:

رتبه اول: ایمان خاکسار بنی‌اسدی برای اثر فتح قریب
رتبه دوم: علی عباسی دنیا برای «دفاعی که مقدس شد»
رتبه سوم: حسین زمینی، مهدی پناهی و مجتبی غریب نواز «جنایاتِ آمریکا در جنگ»

شایسته تقدیر «حمله به اچ سه» عباس برنگی

جایزه بخش ویژه:

هانی بهمن‌آبادی برای اثر «چشکم به زندگی» جایزه بخش ویژه این جشنواره را دریافت کرد.

مرضیه هاشمی خبرنگار پرس تی وی، فرنگیس حیدپور قهرمان گیلان‌غربی، مهناز فتاحی نویسنده خاطرات فرنگیس حیدرپور و پدر شهید مدافع وطن ثارالله موسوی در پایان این مراسم شال ایثار دریافت کردند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار