حجت‌الاسلام محمدحسنی:

عشق به مکتب، میهن و ملت باعث ارتقای آمادگی رزمی می‌شود

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: عشق به مکتب، میهن و ملت موجب افزایش آمادگی رزمی در برابر توطئه دشمنان می‌شود.
کد خبر: ۳۳۶۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹ - 05March 2019

عشق به مکتب، میهن و ملت باعث آمادگی رزمی می‌شودبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در همایش فرماندهان قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) با اشاره به وظیفه تعریف شده ارتش مطابق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: طبق اصل ۱۴۳ قانون اساسی کشور، ارتش پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی را برعهده دارد، با توجه به این سه وظیفه خطیر می‌توان بیان کرد که مأموریت ارتش بسیار بزرگ و دارای سازمان گسترده‌ای بوده که چنین مأموریت عظیمی به آن واگذار شده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تأکید بر اینکه بدون شک ارتش و نیرو‌های مسلح، اساس و رکن اصلی نظام هستند، ادامه داد: حضرت علی (ع) در سلسله نامه‌های خود به مالک اشتر، در تعیین گروه‌ها و طبقات، اول از ارتش شروع می‌کند.

وی به دو عامل مهم در حفظ آمادگی ارتش اشاره کرد و یادآور شد: توان رزمی و آمادگی رزمی دو عامل اصلی در پاسداری از نظام و انقلاب هستند که با کنار هم قرار گرفتن این دو عامل، یک رزمنده می‌تواند مأموریت خود را به نحو احسن انجام دهد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه توان رزمی از سه طریق مختلف حاصل می‌شود، گفت: توان رزمی ناظر به جنبه‌های مادی و اقتصادی است. توان رزمی برخواسته از استفاده درست و صحیح از ادوات جنگی است که از طریق خرید، ساخت، اختراع و خودکفایی در ساخت و استفاده صحیح از تجهیزات به وسیله آموزش به دست می‌آید.

وی به جنبه‌های آمادگی رزمی پرداخت و گفت: آمادگی رزمی نیاز به جنبه‌های معنوی و رزمی دارد و از طریق عشق به مکتب، میهن و ملت ایجاد می‌شود. وقتی این سه عشق کامل شد، یک رزمنده به هیچ وجه حتی یک سانتی‌متر هم از مرز‌های کشورش عقب نمی‌نشیند و اجازه تجاوز به بیگانه نمی‌دهد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: ایمان به خداوند، معاد، جهاد، شهادت شجاعت، سلامت، مقاومت، ایثار، غیرتمندی، آزادگی و توکل بر خدا از ارزش‌هایی است که موجب افزایش معنویت می‌شود.

وی تأکید کرد: در پی آموزش‌های نظامی و معنوی، یک رزمنده، متخصص، متعهد با توان رزمی و آمادگی بالا می‌شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی تصریح کرد: افزایش آمادگی رزمی با مؤلفه‌هایی همچون نماز‌های جماعت، محافل انس با قرآن، دعای کمیل، زیارت عاشورا، کلاس‌های بصیرت افزایی، مسابقات قرآن، حدیث و معارف به دست می‌آید.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار