یادداشت/ سعید نوروزی‌پور

همه در برابر قانون یکسانند

فرماندهان ناجا در صحبت‌های خود بار‌ها گفتند که اشخاص در برابر قانون یکسان هستند و اگر کسی از قانون تخطی کند با او برخورد خواهند کرد؛ حال باید دید تصمیم پلیس در خصوص برخورد با سلبریتی متخلف چیست و آیا اقدام قاطعانه پلیس درس عبرتی برای دیگران خواهد شد.
کد خبر: ۳۳۶۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۰ - 06March 2019

همه در برابر قانون یکسانندگروه اجتماعی دفاع‌پرس - سعید نوروزی پور؛ یکی از مهم‌ترین وظایف پلیس در جمهوری اسلامی ایران ایجاد امنیت و آرامش در جامعه است. پلیس برای هرچه بهتر انجام دادن این وظیفه با استفاده از تجهیزات و فناوری‌های نوین از یک پلیس سنتی به یک پلیس مدرن و علم‌محور تبدیل شده است. یکی از یگان‌های نیروی انتظامی که در سال‌های اخیر توانسته با استفاده از تجهیزات به‌روز در اجرای مأموریت‌های خود موفق عمل کند و کارنامه‌ای درخشانی داشته باشد، پلیس راهنمایی و رانندگی است.

اما در مقابل، با وجود به‌روز شدن تجهیزات پلیس، متأسفانه برخی از رانندگان که هنوز خود را به روز نکرده‌اند و هر از چندگاهی خبر درگیری آن‌ها با افسران راهنمایی و رانندگی را می‌شنویم؛ از درگیری نماینده بیجار در مجلس شورای اسلامی با افسر راهنمایی و رانندگی گرفته تا درگیری راننده متخلف در محور فارس و درگیری راننده متخلف با مأمور راهنمایی و رانندگی در محور رشت.

اما موضوعی که در این روزها بلافاصله در صدر اخبار رسانه‌های تصویری و مکتوب قرار گرفته و در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌چرخد، ماجرای برخورد و درگیری یکی از چهره‌های مطرح فوتبالی با افسر راهنمایی و رانندگی است.

در این اتفاق، افسر وظیفه‌شناس راهنمایی و رانندگی خودروی این بازیکن را به دلیل سرعت غیرمجاز  متوقف می‌کند و این فرد نیز به جای تمکین از قانون و اجرای فرامین افسر راهنمایی و رانندگی شروع به فیلم گرفتن و انتشار آن در فضای مجازی می‌کند. پس از انتشار این فیلم، شخص متخلف که انتظار حمایت مردم را دارد، با موج انتقادات مردم در فضای مجازی مواجه می‌شود.

این موضوع واکنش‌ فرماندهان ناجا را نیز به همراه داشت. سردار اشتری فرمانده ناجا ضمن اشاره به این درگیری گفت: «کسانی که با افسران ما در محور فارس و رشت درگیر شدند با پیگیری ناجا امروز در زندان هستند و دستگاه قضا با قاطعیت با آن‌ها برخورد کرده است.

فرمانده ناجا با حمایت از افسران راهنمایی و رانندگی بیان می‌کند: افسران راهنمایی و رانندگی از پاکدست‌ترین افسران هستند و اگر کسی اعتراضی به افسران ما دارد، می‌تواند با سامانه ۱۹۷ تماس بگیرد.

سردار اشتری در بخش دیگری از صحبت‌های خود می‌گوید: فیلم گرفتن از افسران در حین مأموریت خلاف قانون است و پلیس همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند، مقتدرانه با خلافکاران برخورد می‌کند و با رأفت و مهربانی در کنار مردم است.»

سردار سلیمانی جانشین فرمانده ناجا نیز در این زمینه گفت: «متاسفانه فیلم گرفتن از ماموران و افسران ناجا در حین مأموریت به یک آسیب اجتماعی تبدیل شده است و از رسانه‌ها و کارشناسان حوزه اجتماعی می‌خواهد در این خصوص ورود کنند.»

علی‌رغم اینکه مربی استقلال با انتشار پستی در صفحه شخص خود انتظار برخورد با افسر راهنمایی و رانندگی داشت، سردار رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حرکتی خوب به خاطر اجرای درست وظیفه از افسر راهنمایی و رانندگی تقدیر کرد.

در پایان باید گفت همان‌طور که فرماندهان ناجا در صحبت‌های خود بار‌ها گفتند اشخاص در برابر قانون یکسان هستند و اگر کسی از قانون تخطی کند با او برخورد خواهند کرد؛ حال باید دید تصمیم پلیس در خصوص برخورد با این به اصطلاح سلبریتی چیست و آیا برخورد قاطع پلیس درس عبرتی برای دیگران خواهد شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار