اعلام برنامه‌های سفر روحانی و هیات دولت به گیلان

سومین سفر رئیس جمهور به گیلان، زمینه‌ساز پیگیری دغدغه‌ها و رفع تنگناهای این استان از سوی مسئولان است.
کد خبر: ۳۳۶۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶ - 05March 2019

اعلام برنامه‌های سفر روحانی و هیات دولت به گیلانبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، رئیس جمهوری، جمعی از وزرا و اعضای هیأت دولت روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری میهمان گیلانی‎ها هستند.

نخستین برنامه روحانی، حضور در جمع مردم استان و سخنرانی در ورزشگاه شهر لاهیجان است. راه‎آهن قزوین - رشت نیز به طور رسمی با حضور حجت الاسلام روحانی افتتاح می‌شود.

رئیس جمهوری پیش از این نیز در اواخر فروردین ماه سال 94 در پانزدهمین سفر استانی خود و نیز اوایل فروردین ماه سال 96 برای بهره‎برداری از چندین پروژه مهم عمرانی و صنعتی، به گیلان سفر کرده بود.

نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی به دنبال سفر رئیس جمهوری و هیأت دولت، اتمام پروژه راه‎آهن قزوین - رشت را مطالبه‎ای عمومی خوانده و با قدردانی از اتصال خط ریلی به مرکز استان، این سفر را دارای برکات بی‌شماری دانسته‌اند.

طرح دغدغه های مردم به رئیس جمهوری

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری برای کسب نتایج خوب از سفر رئیس جمهوری به استان اظهار داشت: پروژه‌های زیادی در استان نیازمند مساعدت و دستور ویژه رئیس جمهوری است.

ولی داداشی توجه به موضوع پسماند، فاضلاب، ایجاد شبکه تأسیس فاضلاب، لایروبی رودخانه‌ها، احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی در مرکز استان را از مهمترین مطالبات مردم استان عنوان و تصریح کرد: این مطالبات را از رئیس جمهوری و هیات دولت پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به افتتاح رسمی خط ریلی قزوین - رشت با حضور رئیس جمهوری، این پروژه را دارای اهمیت زیادی در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و گردشگری برای گیلان دانست و تاکید کرد: لازم است راه آهن به سمت انزلی و آستارا ادامه یابد.

تأثیر سفر رئیس جمهوری در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام

نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به گیلان را در پیگیری و شتاب در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان در بخش‌های متعددی که از نظر بودجه محدودیت دارد، موثر دانست.

حجت الاسلام افتخاری افزود: گیلان در بخش‌های مختلف نیازمند توجهی ویژه است و سرسبزی گیلان موجب توجه نکردن و عقب ماندگی استان طی سال‌های گذشته شده اما زیر این سرسبزی، کاستی‌هایی هم وجود دارد.

وی با تقدیر از استاندار گیلان در پیشبرد امور گفت: حرکت نویی در استان در حال انجام است و برای تحقق مطالبات مردمی نیازمند همدلی بیشتر بین نمایندگان و دستگاه‌های اجرایی هستیم.

نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم‌های دشمنان گفت: در این فضای جنگ اقتصادی ، انتظار تعریف پروژه جدیدی را نداریم اما خواستار اجرای پروژه‌های ناتمام و برخی اقدامات مهم و تأثیرگذار در توسعه استان هستیم.

سفر رئیس جمهوری، نویدبخش خبرهای خوب برای گیلان

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر اهمیت و پربرکت بودن سفر رئیس جمهوری به گیلان گفت: با حضور رئیس جمهوری و هیات دولت در استان، خبرهای خوبی برای رفع مشکلات مردم خواهیم شنید.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی افزود: تصمیم های خوبی برای رفع مشکلات استان اتخاذ شده که تکمیل سدهای شفارود و پلرود، سدهای لاستیکی، ساماندهی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود ، تکمیل آزادراه رشت - قزوین و آغاز عملیات اجرایی راه آهن رشت به سمت بنادر کاسپین، انزلی و آستارا از جمله آنهاست.

وی موضوع پسماند در استان‎های شمالی ، شیرابه و ایجاد آلودگی های محیطی ناشی از آن، دفن بهداشتی و زباله سوز را دغدغه مردم و مسئولان دانست و خاطرنشان کرد: رئیس جمهوری و هیات دولت اعتباراتی را برای رفع مشکلات استان در نظر گرفته اند.

ضرورت ادامه خط ریلی رشت به سمت انزلی و آستارا

نماینده مردم شهرستان آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه به دنبال هر سفر رئیس جمهوری به استان خیر و برکاتی هست، گفت: این سفر زمینه خوبی را برای توسعه فراهم می آورد و با برنامه‌ریزی می‌توان دستاوردهای خوبی را در این زمینه داشت.

محمدحسین قربانی افزود: پروژه راه‌آهن اقدامی ملی است که همه بر انجام آن متفق القول بودند و اکنون نیز خواستار ادامه مسیر به سمت انزلی و آستارا هستند.

وی ادامه داد: بسیاری از مصوبات در سطح کوچک‎تر در شهرستان‎ها و در حوزه‌های انتخابیه تعریف شده و در مجموع این سفر را بسیار مثبت می بینم که عایدات زیادی را برای مردم منطقه و کشور به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار