پدر شهید «علی‌مردان آزادبخت» آسمانی شد

پدر شهید «علی‌مردان آزادبخت» دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست.
کد خبر: ۳۳۶۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۸ - 05March 2019

به گزارش دفاع پرس از خرم آباد، «امید علی آزادبخت» پدر شهید «علی‌مردان آزادبخت» بر اثر کهولت سن امروز (سه‌شنبه 14 اسفند  ماه) دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

مراسم تشییع پیکر این پدر شهید روز چهارشنبه (15 اسفند ماه)  از درب منزل ایشان واقع در روستای «سر‌آسیابه» به‌طرف قبرستان این روستا برگزار می‌شود.

شهید والا مقام «علی‌مردان آزادبخت»، فرمانده گردان «محبین» تیپ 57 ابوالفضل (ع) در اسفند ماه 1340 در روستای «سرآسیاب»، از توابع شهرستان «کوهدشت» در خانواده‌ای مستضعف به‌دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را با مشقت به پایان برد، به‌طوری‌که برای رفتن به مدرسه راهنمایی ‌هر روز مسافت شش کیلو متری روستای «سرآسیاب» تا شهر «کوهدشت» را با پای پیاده طی می‌کرد.

شهید «علی‌مردان آزادبخت» پس از پایان تحصیلات راهنمایی و برای رفع هزینه‌ی تحصیل در دبیرستان به‌سختی در کنار پدرش کار کرد تا با دسترنج خود بتواند هزینه‌های تحصیل را پرداخت کند. سال‌های پاپانی تحصیل او در دبیرستان همزمان با اوج مبارزات مردم ایران علیه رژیم پهلوی بود و  به‌مانند تمام انقلابیون «کوهدشت» وارد مبارزه با حکومت شاه شد.

شهید «آزادبخت» بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به انجمن اسلامی دبیرستان محل تحصیلش در کوهدشت رفت، همزمان با شروع جنگ نیز به بسیج پیوست و جزو اولین کسانی بود که راهی جبهه شد. او  از روز اول ورود به جبهه به‌عنوان فرمانده دسته انتخاب و دیری نپایید که فرمانده گردان ‌شد و در سال 1365 نیز به‌سمت فرماندهی طرح عملیات لشکر 57 حضرت ابوالفضل (ع) منصوب شد ودر سوم خرداد سال 1366 هنگامی که فرماندهی طرح عملیات را در عملیات کربلای 10 عهده‌دار بود،‌ به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار