تظاهرات یمنی‌ها در اعتراض به دخالت‌های انگلیس در امور کشورشان

شهروندان یمنی در استان الحدیده با برگزاری راهپیمایی پرشور دخالت‌های انگلیس در امور کشورشان را محکوم کردند.
کد خبر: ۳۳۶۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵ - 05March 2019

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دفاع‌پرس، استان الحدیده صبح امروز سه شنبه شاهد برگزاری تجمع و راهپیمایی پرشور شهروندان در محکومیت دخالت انگلیس در امور یمن و ادامه حمایت این کشور از ائتلاف متجاوز سعودی بود.

به گزارش المسیره، شرکت کنندگان در این تجمع و راهپیمایی که برخی از مسئولان استان الحدیده نیز در آن حضور داشتند دخالت‌های علنی انگلستان در امور داخلی یمن و تلاش این کشور برای به شکست کشاندن توافق سوئد را محکوم کردند.

شهروندان یمنی بر حق ملت یمن برای دفاع از سرزمین و حاکمیت خود و مقابله با نقشه‌های ائتلاف متجاوز سعودی تاکید کردند.

محمد عیاش قحیم جانشین استاندار الحدیده طی سخنانی در جمع شهروندان یمنی گفت: «شهروندان استان الحدیده و تمام مناطق یمن دخالت‌های علنی انگلیس در امور یمن و ادامه حمایت این کشور از ائتلاف متجاوز سعوی را محکوم می‌کنند».

وی تاکید کرد که ملت یمن به حمایت بی نظیر خود از ملت فلسطین تا آزادسازی کامل مناطق این کشور ادامه خواهند داد.

جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس در سفر به شهر عدن که در اشغال ائتلاف متجاوز سعودی اماراتی و مزدورانشان است، در اظهاراتی تحریک آمیز درباره شکست روند صلح در شهر الحدیده هشدار داد و گفت: ما در برابر آخرین فرصت برای موفقیت روند صلح استکهلم هستیم و در صورتی که شاهد عمل نکردن دو طرف به تعهداتشان نباشیم، ممکن است شاهد مرگ آن در هفته‌های آینده باشیم.

هانت روز یکشنبه دوازدهم اسفند از ریاض وارد عدن اشغالی شد که سفر وی در چارچوب دیدار منطقه‌ای وی قرار نداشت و غیرمنتظره بود.

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله هم در واکنش به اظهارات مداخله جویانه و تحریک آمیز وزیر خارجه انگلیس تاکید کرد کسانی که عملا با توافق سوئد مخالفت می‌کنند، کشور‌های متجاوز هستند و انگلیس یکی از پایه‌های اساسی آن است.

عربستان سعودی از ششم فروردین 94 با تشکیل ائتلافی متجاوز از رژیم‌های مرتجع عربی و با برخورداری از حمایت‌های همه جانبه کشور‌های غربی از جمله آمریکا و انگلیس جنگی ویرانگر را علیه یمن با هدف تسلیم کردن مردم این کشور در برابر سیاست‌های خود و جلوگیری از تشکیل دولت مستقل و غیروابسته به خود آغاز کرده است که این حملات هیچ نتیجه‌ای به‌جز قربانی شدن میلیون‌ها انسان بیگناه و ویران شدن زیرساخت‌های حیاتی یمن نداشته است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار