انبارلویی در گفت‌و‌گو با دفاع پرس:

غربی‌ها در مذاکرات باید به فکر پرداخت غرامت به ایران باشند

سردبیر روزنامه رسالت گفت: اولین مطالبه جمهوری اسلامی پرداخت غرامت توسط کشورهای غربی است و در برابر امتیازهایی که به آنها می‌دهیم قطعا کشورهای غربی باید منافعی را در اختیار جمهوری اسلامی قرار دهند.
کد خبر: ۳۳۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶ - 17November 2014

غربی‌ها در مذاکرات باید به فکر پرداخت غرامت به ایران باشند

کاظم انبارلویی سردبیر روزنامه رسالت در گفتوگو با خبرنگار دفاع پرس، در ارتباط با مذاکرات هستهای مسقط که پشت درهای بسته انجام شد، گفت: بیش از یک سال مذاکره با کشورهای 1+5 پشت درهای بسته تجربه کردهایم. در این مدت یک توافق نامه هستهای با کشورهای غربی تنظیم کردهایم که به تمامی تعهدات خود در این توافق عمل کردهایم اما طرف غربی به هیچ یک از توافقات خود عمل نکرد.

وی بیان کرد: بنا بر آنچه که صاحب نظران و محققان گفتهاند، تاکنون گفتوگوها مبنی بر مطالبات جمهوری اسلامی بر رفع کامل تحریمها بوده است ولی امروز غربیها در این گفتوگوها سنگ اندازی و تحریمها را لایهبندی کردهاند و بخشی را به کنگره دولت آمریکا و برخی را به تحریم کشورهای آمریکایی و برخی را به کشورهای غیرآمریکایی مرتبط کردهاند.

سردبیر روزنامه رسالت در ارتباط با رویکرد جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات تصریح کرد: ما باید همان ابتدا که پذیرفتیم برای اکسید کردن مواد خام در غنی سازی انرژی هستهای کاهش ایجاد کنیم و از 20 درصد غنی سازی به 5 درصد برسیم باید وارد گفتوگو با غربیها میشدیم و به مطالبات خود مصر میشدیم چرا که اصل گفتوگوی ما با غرب رفع تحریمها نیست.

وی مطالبه جمهوری اسلامی از کشورهای غربی را پرداخت غرامت توسط کشورهای غربی بیان کرد و گفت: اولین مطالبه جمهوری اسلامی مطالبه خسارت از کشورهای غربی است و در برابر این امتیازهای که به آنها میدهیم قطعا کشورهای غربی باید منافعی را در اختیار جمهوری اسلامی قرار دهند.

انبارلویی درباره لغو تحریمها اظهار داشت: لغو تحریمها برای جمهوری اسلامی باید شامل لغو تحریمها از جانب شورای امنیت و لغو تحریمهای یک جانبه آمریکاییها شود و همه اینها باید یک جا و در یک زمان واحد از میان برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: ملت و دولت ایران از بی اعتمادی به گفتوگوهایی که از جانب طرف غربی صورت میگیرد، نگاه میکنند و اگر توافقی صورت بگیرد اتفاق مهمی صورت نگرفته است چرا که در این صورت مطالبات آنها همچنان پابرجاست و کف مطالبات از جمهوری اسلامی ایران برطرف شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار