پدر شهید نظری خطاب به پیکر فرزندش: «شیر مادر حلالت»؛

«میثم» را پس از شهادت شناختیم

پدر شهید نظری گفت: زمانی که پیکر میثم را دیدم به او گفتم خوشا به غیرتت و شیر مادر حلالت باشد.
کد خبر: ۳۳۶۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۰ - 07March 2019

پدر شهید نظری خطاب به پیکر فرزندش: «شیر مادر حلالت»پدر شهید مدافع حرم میثم نظری در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس با اشاره به سه سال بی خبری از سرنوشت فرزندش گفت: نه من و نه مادرش در این مدت هیچ نگرانی نداشتیم، بلکه خدا را شکر می کردیم مدافعان حرم غیرت داشتند و در جبهه سوریه توانستند پوزه دشمنان را به خاک بمالند و اجازه جسارت به حرم را  ندادند.

وی در پاسخ به این سوال که نظرش در رابطه با رفتن میثم به سوریه چه بود، گفت: میثم 27 سالش بود و خودش می توانست خوب و بد را تشخیص دهد، ما هم حرفی نداشتیم.

پدر شهید نظری با اشاره به ویژگی هایی از شهید بیان کرد: خودسازی، گریه برای امام حسین (ع) توجه به نماز اول وقت او را فردی خودساخته کرده بود و مزدش را هم گرفت. نان حلال خورده بود و در مغازه تعمیرات موبایل در جمهوری کار می کرد. تازه بعد از شهادتش بود که فهمیدیم در چند موسسه خیریه برای سالمندان و نیازمندان کار می کند و شب ها برای رسیدگی به آن ها به موسسه می رفت برایشان لباس می شست و آنان را به حمام می برد.

نظری ادامه داد: امیدوارم همه جوان ها عاقبت بخیر شوند، مسوولین کمی همت داشته باشند به جوان ها فرصت دهند. بچه های ما از ایران تا کیلومترها آن طرف تر رفتند، سینه سپر کردند با دشمن جنگیدند، اینجا هم کار می کنند، همین گروه های جهادی در روستاها بدون دستمزد و توقع کار می کنند، جوان ها همه پای کار هستند چه در دفاع از کشور و اسلام چه در کار برای کشور.

وی در توصیف لحظه باخبر شدن از بازگشت پیکر فرزندش گفت: حس خیلی خوبی بود، ولی این چند روز انتظار برای بازگشت و وداع بر ما سخت گذشت، این چند روز برای ما واقعا طولانی شد. وقتی پیکرش را دیدم به او گفتم خوشا به غیرتت و شیر مادرت حلالت باشد.

نظری به هدف فرزندش از رفتن به سوریه اشاره کرد و گفت: وقتی زیر پرچم اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) بزرگ شده باشد، وقتی حرم در خطر بیفتد می رود و از آن دفاع می کند، این دلیل و انگیزه نمی خواهد، مثل این است که وقتی بچه ای گریه می کند برای شیر دادنش دلیل بیاوریم، شیر دادن به بچه دلیل نمی خواهد. این جوان ها هم وقتی دیدند حرم در خطر است برای دفاع و کمک رفتند. زمانی که مقام معظم رهبری گفت سوریه خط مقدم است تعلل نکردند و خدا را شکر نتیجه اش را دیدند. الان آمریکا اقرار کرده است که ماندنش در سوریه اشتباه بود.

پدر این شهید مدافع حرم در ادامه با اشاره به رضایت مادر شهید برای رفتن میثم به سوریه بیان کرد: حاج خانم راضی به رفتنش بود، میثم به مادرش گفته بود اگر نگذاری بروم پس خودت هم دیگر به روضه های امام حسین (ع) نرو. هفت روز بیشتر از رفتنش نگذشته بود که به شهادت رسید. در مدت حضورش در سوریه چندباری تماس گرفت و باهم صحبت کردیم اما چیزی از وضعیت آنجا نگفت. از کارهایش زیاد صحبت نمی کرد.

وی در پایان گفت: متاسفانه یا خوشبختانه میثم وصیت نامه ای نداشت، خودش می دانست شهید می شود و ماهم بعد از شهادتش او را شناختیم.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار