سلیم غفوری:

مأموریت‌های شبکه مستند در سال ۹۸/ روایت تاریخ معاصر را ادامه می‌دهیم

مدیر شبکه مستند سیما، ضمن تشریح ماموریت‌ها و رویکرد‌های اصلی این شبکه در سال آینده، بر لزوم بهره‌گیری بیشتر از آرشیو در تولید مستند‌های سیاسی تأکید کرد.
کد خبر: ۳۳۶۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵ - 06March 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سلیم غفوری مدیر شبکه مستند سیما در گفت‌وگو با مهر درباره رویکرد این شبکه در سال ۹۸ اظهار داشت: ما مأموریتی جدی برای ایرانگردی و معرفی اقلیم‌ها و طبیعت‌های مختلف ایران داریم که این مأموریت در سال آینده هم به صورت جدی‌تر ادامه پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: ساخت مستند‌های پرتره‌ای که به هنرمندان و نخبگان می‌پردازد نیز از دیگر رویکرد‌هایی است که سال آینده ادامه پیدا خواهد کرد و در این حوزه با مستندسازان در حال بحث و مذاکره هستیم.

مدیر شبکه مستند با تاکید بر اهمیت مستندسازی در حوزه تاریخ معاصر هم عنوان کرد: ساخت مستند‌های تاریخی و استمرار و پیگیری رویکردی که در یکی دو سال اخیر در حوزه کار‌های تاریخ معاصر داشته‌ایم، از دیگر مأموریت‌های شبکه مستند در سال ۹۸ است.

وی در ادامه مستند‌هایی همچون «روایت رهبری»، «در برابر طوفان» و دیگر آثار مستند پخش شده در ایام دهه فجر را مصادیقی از تولیدات شکل گرفته در راستای این رویکرد شبکه مستند معرفی کرد.

غفوری درباره ساخت مستندهایی، چون «روایت رهبری» و اینکه چرا در دهه‌های گذشته چنین آثاری در تلویزیون تولید نشده است، بیان کرد: این سوال را که چرا در گذشته چنین آثاری تولید نشده، باید از مدیران گذشته پرسید. خود من از اولین ماه‌هایی که به شبکه مستند آمدم تلاشم این بود که از آرشیو و گنجینه تلویزیون به بهترین شکل استفاده کنم.

وی اضافه کرد: تولید مستند‌های تاریخی و تاریخ معاصر یکی از رویکرد‌های اصلی من در مدیریت شبکه بوده است. البته باید این را در نظر داشت که این مستند‌ها برای یک تولید ِحرفه‌ای به پژوهش دقیق و کافی نیازمندند چراکه پایه اصلی تولید این مستند‌ها پژوهش است و آرشیو باید در یک بستر پژوهشی درست استفاده شود.

مدیر شبکه مستند در پایان تأکید کرد: در سال‌های اخیر مجموعه‌های مستند مختلفی در شبکه‌های سیما تولید شده و حتماً این مأموریت در آینده نیز ادامه پیدا خواهد کرد. اینکه موضوع این آثار جریانات سیاسی باشد یا تاریخ حوادث انقلاب، نکته‌ای است که باید درباره آن گفتگو کرد و با توجه به پژوهش‌های موجود این تولیدات را ادامه داد که امیدواریم برای مخاطبان هم جذاب باشد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها