منیری:

مدیران شفافیت را دوست ندارند

کارگردان مستند «مردم نامحرم‌اند» گفت: مدیران دوست ندارند شفافیت ایجاد شود و کسانی که برای شفافیت فعالیت می‌کنند تحت فشار هستند.
کد خبر: ۳۳۶۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴ - 06March 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مراسم «شفافیت گامی به سوی عدالت» به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی با اکران مستند «مردم نامحرم‌اند» با حضور کارگردانان این اثر، تورج کلانتری و حجت‌الاسلام امیر منیری برگزار شد.

کلانتری در ابتدای این مراسم اظهار داشت: آقای خسروآبادی که فیش‌های نجومی را افشا کرده بودند اکنون حکم‌شان آمده است، این در حالی است که رهبری در مورد حقوق‌های نجومی تذکر دادند.

وی افزود: فعالیت در زمینه شفافیت وجود دارد، اما کسانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند تحت فشار هستند، زیرا مدیران دوست ندارند شفافیت ایجاد شود.

این کارگردان در مورد مستند خود گفت: وقتی در حوزه شفافیت ضعف وجود دارد نیاز به ساخت چنین کاری وجوددارد و اگر کم است باید علت آن را جویا شد.

منیری کارگردان دیگر این اثر اظهار کرد: در زمینه فساد می‌دانیم که وضعیت فساد اداری خوب نیست، اما تنها راه رسیدن به فضای سالم شفافیت است.

در ادامه دهقان نماینده مجلس اظهار داشت: آملی لاریجانی اصل ۱۴۲ و اصل ۴۹ و قانون رسیدگی به اموال مسئولان -که سر و تهش را هم زدند- اجرا نکرده و سه سال است آیین نامه‌اش را برای اجرا ابلاغ نکرده و از من گله می‌کرد که چرا مدام علیه من مصاحبه می‌کنی.

حسن خسروآبادی افشاگر فیش‌های نجومی در ادامه گفت: قاضی در دادگاه تجدیدنظر از من پرسید دنبال چی هستی؟ گفتم دنبال عدالتیم. به من گفت که سکوت کنید! چرا باید در نظام اسلامی قاضی بگوید در برابر فساد ساکت باشید؟

وی افزود: شاید بپرسید چرا با حقوق‌های نجومی برخورد نشد؟ جواب این است، چون از بنیاد مستضعفان تا بخش‌های دولتی، نیمه دولتی و خصولتی و حتی خود قوه قضاییه دارند از این حقوق‌ها می‌گیرند.

خسروآبادی عنوان کرد: من باید اینجا از منصور نظری، میثم صفاییان و جواد معتمدی‌نژاد هم اسم ببرم. منصور نظری کسی بود که فساد را کشف کرد، اما مثل ما افشاگری نکرد و مدارک را تحویل خود ق. ق. داد، ولی به او گفتند تو چرا دخالت کردی در این پرونده؟!

یاشارسلطانی افشاگر املاک نجومی اظهار داشت: من اینجا باید اعلام کنم که اصولگرا، اصلاح طلب دیگر تمام است! جریان‌های سیاسی ما همگی کاسب سیاسی هستند. فرمان هشت ماده‌ای رهبری صراحتا تکلیف کار و مسیر را مشخص کرده.

سلطانی نیز در این نشست گفت: همین امروز صبح دادگاه بودم و 11 شکایت جدید از من شده. داماد شمخانی از من شکایت کرده که چرا توییتت نوشتی چماق دار؟ من چماق نداشتم و باید چماق من را نشان دهی! سطح وقاحت را ببینید.

وی افزود: به یکی از اعضای شورای شهر تهران گفتم املاک نجومی را پیگیری کردید؟ گفت: نه! گفتم شما که خودتان با وعده پیگیری املاک نجومی رأی آوردید لیستی از املاکی که وزارت راه در خیابان فرشته واگذار کرده میدهیم. اسم رفیق‌دوست، مهدی چمران و یکی از اعضای شورای‌نگهبان بود.

ثنایی موسس اندیشکده شفافیت برای ایران گفت: نقشی که مجلس در مبارزه با فساد می‌تواند انجام دهد، بی‌بدیل است، اما کاری که انجام می‌دهد ناچیز است.

کارگردان مستند «مردم نامحرم‌اند»: مدیران دوست ندارند شفافیت ایجاد شود؛ کسانی که برای شفافیت فعالیت می‌کنند تحت فشار هستند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار