سردار کوثری:

حاج همت برای خودش زندگی نکرد بلکه وقف انقلاب بود

جانشین قرارگاه ثارالله گفت: حاج همت در همه عمرش بخصوص بعد از انقلاب برای خودش زندگی نکرد و خودش را وقف انقلاب و نظام اسلامی کرد.
کد خبر: ۳۳۶۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱ - 06March 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مراسم «سردار بی‌سر و طلایه‌داران خیبر» ویژه سی و پنجمین سالگرد شهدای عملیات خیبر و آیین رونمایی از ۲ کتاب «اطلس لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص)» و «معشوق بی‌نشان» سرگذشت‌نامه شهید «حسن زمانی» فرمانده گردان حمزه سیدالشهدا (ع) عصر امروز (چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷) در حسینیه حضرت فاطمه (س) در پادگان ولیعصر برگزار شد.

«محمد کوثری» جانشین قرارگاه ثارالله در این مراسم با ذکره خاطره‌ای از شهید همت اظهار داشت: همت در طول زندگی به خصوص بعد از انقلاب حتی ساعتی برای خودش زندگی نکرد. این معلم آزاده در مناطق محروم سیستان و پاوه کار فرهنگی انجام می‌داد. همت زبان رسا و گویایی داشت و توانست قلب‌ها را تسخیر کند.

وی افزود: در تاریخ ۱۷ بهمن سال ۱۳۶۰ فرمان ایجاد تیپ محمد رسول الله (ص) صادر شد و بعد از ۴۳ روز به جایی رسید که عملیاتی مثل فتح المبین را با موفقیت اجرا کرد؛ چراکه وقتی بر اساس تکلیف الهی پیش برویم پیروز خواهیم بود. چنین اتفاقی در طول تاریخ جنگ‌ها بی نظیر بود.

کوثری در ادامه گفت: در عملیات «الی بیت‌المقدس» نیز با چنین دستاوردی روبه رو هستیم که تعداد نیرو‌ها از ۲۰ هزار نیرو به ۶۰ هزار نیرو رسید. رزمندگانی که حتی تجهیزات فردی نداشتند با این حال تحت فرماندهی همت ایستادگی کردند. شهبازی، کریمی، دستواره و متوسلیان نیز چنین بودند. اگر این فرماندهان سپاهی و ارتشی نبودند قطعا شکست می‌خوردیم؛ البته اگر نارسایی و کمبودی هم بود برای همه بود و کسی امتیاز خاصی نداشت.

انتهای پیام/۱۶۱

نظر شما
پربیننده ها