مدیرعامل سازمان خدمات درمانی نیرو‌های مسلح تأکید کرد؛

نقش مهم سازمان خدمات درمانی نیرو‌های مسلح در تأمین هزینه‌های دارویی

مدیرعامل سازمان خدمات درمانی نیرو‌های مسلح با اشاره به برگزاری همایش مصرف منطقی آنتی‌بیوتیک‌ها گفت: نقش این سازمان به عنوان بخش اقتصاد سلامت و تأمین‌کننده هزینه‌های دارویی نقش مهمی است و ما با همین رویکرد در این همایش حضور یافتیم.
کد خبر: ۳۳۶۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵ - 06March 2019

سردار عراقی زادهبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، دکتر «امیر نوروزی» مدیرعامل سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح در همایش مصرف منطقی آنتی‌بیوتیک‌ها که امروز در سالن اجتماعات سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح برگزار شد، اظهار داشت: این همایش در راستای اهمیت آنتی‌بیوتیک‌ها در حوزه سلامت و طریقه مصرف منطقی آن در سطح جامعه علمی و دانشگاهی کشور برگزار شده است.

وی افزود: اتفاق ناخوشایندی که امروز در سطح کشور در حال رخ دادن است، مصرف غیرمنطقی آنتی بیوتیک‌هاست، که معمولاً افراد بدون تجویز پزشک و به صورت خودسرانه از این دارو‌ها استفاده می‌کنند و این می‌تواند مقاومت دارویی را برای آن افراد در برابر بیماری‌های عفونی ایجاد کند.

مدیرعامل سازمان خدمات درمانی نیرو‌های مسلح ادامه داد: بخش دیگری که در این همایش مورد توجه قرار گرفته است، بحث مصرف غیرمنطقی در بخش‌های ویژه ازجمله بخش‌های آی.سی.یو و جراحی است که باید اصلاحات لازم در این‌گونه موارد صورت گیرد.

وی تصریح کرد: فعالیت در این حوزه نیازمند یک کار تیمی با همکاری متخصصان رشته‌های مختلف پزشکی است.

دکتر نوروزی گفت: نقش سازمان خدمات درمانی نیرو‌های مسلح به عنوان بخش اقتصاد سلامت و تأمین‌کننده هزینه‌های دارویی نقش مهمی است و ما با همین رویکرد در این همایش حضور یافتیم.

وی با اشاره به حضور بخش‌های علمی نیرو‌های مسلح و کشور گفت: بخش‌های علمی نیرو‌های مسلح اعم از دانشگاه علوم پزشکی ارتش، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، دانشکده داروسازی بقیه الله، فرماندهان بهداشت و درمان نیرو‌های مسلح و در حوزه کشوری، وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سازمان غذا و دارو و... در این همایش حضور یافته و نظرات و پیشنهادات علمی را ارائه کردند.

مدیرعامل سازمان خدمات درمانی نیرو‌های مسلح در خصوص نتایج این همایش علمی گفت: به طور کلی در انتهای این همایش می‌خواهیم در قالب یک کار گروهی و با کمک یکدیگر به مصرف منطقی آنتی بیوتیک‌ها خصوصا در بخش‌های ویژه دست یابیم به طوری که سلامت افراد و نسل‌های آینده حفظ شود؛ چراکه اگر آنتی بیوتیک‌ها را درست مصرف نکنیم، مقاومت میکروبی که ایجاد می‌شود، می‌تواند در نسل‌های بعدی نیز تاثیرگذار باشند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار