معرفی کتاب؛

«راهی برای رفتن» فرصتی برای آشنایی با بانویی مبارز و ایثارگر

کتاب «راهی برای رفتن» روایتگر مجاهدت «بتول خورشاهی» یکی از پرستاران ایثارگر است که مبارزه با رژیم طاغوت، جانبازی در عملیات «خیبر» و اسارت در چنگال آل سعود را در کارنامه خود دارد.
کد خبر: ۳۳۶۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۵ - 29May 2019

«راهی برای رفتن» فرصتی برای آشنایی با بانویی مبارز و ایثارگربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، کتاب «راهی برای رفتن» به زندگی «بتول خورشاهی» پرستار ایثارگری اشاره دارد که در دوران طاغوت حاضر به کشف حجاب نمی­‌شود و به مبارزه با طاغوت می‌‌پردازد.

بخش دیگری از این کتاب روایتگر حضور این بانوی ایثارگر به عنوان یک امدادگر فعال در دفاع مقدس است که در عملیات «خیبر» در منطقه «جزیره مجنون» مجروح می­‌شود. در این کتاب به مقطع دیگری از زندگی پر فراز و نشیب «بتول خورشاهی» پرداخته شده که در آن این بانوی خراسانی در مراسم برائت از مشرکین حج خونین سال ۱۳۶۶ به اسارت عمال رژیم آل سعود در می‌­آید و به صورت معجزه آسایی موفق به فرار می‌­شود.

کتاب «راهی برای رفتن» به قلم «مریم عرفانیان» به رشته تحریر در آمده و توسط نشر «سوره مهر» به زیور طبع آراسته شده است.

بخشی از کتاب:

در را باز کردیم و خودمان را توی ماشین انداختیم. من و زهرا پشت سر راننده نشستیم؛ مردها هم یکی کنار ما و یکی کنار راننده نشست. من پشت سر راننده بودم. رو به همراهانم گفتم: «اگه دیدین ما رو جای دیگه‌­ای می­‌بره، یا اینکه می­‌خواد به آل سعود تحویلمون بده، شما که جلو هستین سریع فرمون رو بگیرین و من از پشت سر گلوی راننده رو با دست می­‌گیرم.

ایرانی‌­ها برای شهدایشان در خیابان حجله­‌های زیادی بسته بودند. قرارمان این طور شد تا وقتی خیابان مورد نظرمان، که جای بعثه و عزاداران بود، مشخص شود، در را باز کنیم و خود را میان جمعیت بیندازیم؛ چون پولی نداشتیم تا به راننده بدهیم. همراهانمان هم پولی نداشتند.

کتاب «راهی برای رفتن» در 41 فصل و 380 صفحه توسط نشر «سوره مهر» در شمارگان یک هزار و 250 نسخه در سال 1397 چاپ شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها