مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان:

فرهنگ دفاع مقدس باید جهانی شود

«محمدمهدی ابوالحسنی» گفت: فرهنگ دفاع مقدس باید بر اساس ذائقه مردم عرضه شود و همه در راستای جهانی شدن این فرهنگ گام برداریم.
کد خبر: ۳۳۶۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۴ - 06March 2019

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرمان، «محمدمهدی ابوالحسنی» در مراسم هشتمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس با عنوان «نخل‌های سوخته 8» و «اولین جایزه ادبی یوسف» (داستان کوتاه دفاع مقدس) در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس کرمان اظهار داشت: در حوزه دفاع مقدس ادب و فرهنگ رشد قابل قبولی داشته است.

وی با اشاره به اینکه در برگزاری دومین کنگره شش هزار و 500 شهید استان کرمان، 40 کتاب رونمایی شد افزود: در کنگره نخست شهدا، شاهد حضور نویسندگان کرمانی نبودیم و این در حالی است که در کنگره دوم حضور نویسندگان کرمانی بسیار چشمگیر بود.

ابوالحسنی دوران دفاع مقدس را نورانی‌ترین مقطع انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: در این مقطع از تاریخ که قریب به 30 سال از پایان جنگ می‌گذرد، به عنوان یک فعال فرهنگی اعتراف می‌کنم در عرصه فرهنگی، دفاع مقدس مظلوم واقع شده است و با اینکه بیش از 20 هزار عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس به چاپ رسیده است، به چرایی و حقیقت جنگ خوب پرداخته نشده است.

فرهنگ دفاع مقدس باید جهانی شود/// در حال ویرایش

وی با اشاره به اینکه کشورهای دیگر به دفاع مقدس ما نگاهی ویژه دارند، افزود: یکی از این عزیزان نقل کرد: «شما نمی دانید که منشا تحول در عالم بودید، شما انسان‌ها جریان حق را در جهان رواج دادید».

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان تصریح کرد: فرهنگ دفاع مقدس باید بر اساس ذائقه مردم عرضه شود و همه در راستای جهانی شدن این فرهنگ گام برداشته و در آینده شاهد گفتمان دفاع مقدس باشیم.

در پایان مراسم از برگزیدگان این جشنواره تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار